Kwalitatieve linkbuilding, je leest er veel over maar wat is het eigenlijk? Vrij eenvoud iedere website heeft backlinks nodig om hoog te ranken in Goolge. Maar die backlinks moeten van goede kwaliteit zijn, met andere woorden niet elke link is goed. Daarom is het belangrijk om samen te werken met een expert. Zo ben je zeker dat het budget voor je linkbuilding goed zal besteed worden. Kies voor backlinks van betrouwbare websites want enkel zoveel mogelijk links verzamelen die wijzen naar je website is niet de juiste aanpak. Het moeten kwalitatieve links zijn van betrouwbare sites. Anders zou Google je wel eens kunnen afstraffen. Een aanbeveling van een belangrijke persoon weegt ook in het echte leven zwaarder door, toch?
Waarom is Kwalitatieve linkbuilding zo belangrijk?
Om dat te begrijpen, moet u in uw Delorean stappen en teruggaan naar de pre-Google dagen van het internet. Toen waren zoekmachines zoals Yahoo! en Alta Vista de dominante spelers. En zij rangschikten hun zoekresultaten 100% op basis van de inhoud van een webpagina.
Hun nu beroemde PageRank Algoritme veranderde het spel. In plaats van alleen de inhoud van een pagina te analyseren, keek Google naar hoeveel mensen naar die pagina linkten. En ze hadden gelijk. Bijna 20 jaar later zijn links nog steeds de beste manier om de kwaliteit van een webpagina te bepalen. Daarom blijven backlinks Google’s belangrijkste rankingsignaal.
Dankzij updates zoals Google Penguin richt Google zich nu echter op linkkwaliteit (en niet alleen op linkkwantiteit).
Het is niet eenvoudig om een Linkbuilding bureau te vinden die sterke backlinks aanbied. Wij kunnen dit wel, onze websites die we gebruiken voor linkbuilding zijn allemaal DA 50 plus, DR 30 plus en een TF van 30. Links op deze websites worden door Google sterk gewaardeerd.
Meer dan 100 bedrijven in Vlaanderen en Nederland maken van onze Kwalitatieve linkbuilding gebruik. Wij werken met vate prijzen per maand, onze klanten krijgen alleen links op zeer relevante websites, we bouwen sterke homepage links in combinatie met blogs. Probeer vandaag onze Kwalitatieve linkbuilding uit en contacteer ons voor meer info.
Je hebt linkbuilders genoeg in Vlaanderen en Nederland
Ieder linkbuildingkantoor heeft zijn eigen manier van werken, de ene werkt enkel met blogs, de andere plaatst links op startpagina, sommige andere gaan links plaatsen in de vorm van linkruil … Wij werken op een andere manier. Wij weten wat werkt en niet werkt, vroeger kon je met 20 links op startpagina’s heel snel stijgen binnen Goolge, die tijden zijn voorbij. Nu heb je Kwalitatieve linkbuilding nodig en dit betekend links op relevante websites met een hoge DA, DR en TF waarde. Die links moeten ook verwerkt worden in de tekst en om de volledige linkjuice te krijgen is het nog beter dat jou links alleen staan op de pagina van een bepaalde website. Je moet ook veel variatie brengen in de anchor teksten en je niet alle links naar hetzelfde woord of pagina sturen.
Wij leren dagelijks ook nog bij en al onze kennis in SEO en linkbuilding passen we toe in de campagnes van onze klanten, zodat die het beste resultaat krijgen.
Hoe werken we ?
- Onze zoekmachine marketing experts ontwikkelen kwalitatieve, relevante websites waar uw backlinks komen te staan.
- Onze ervaren content professionals schrijven kwaliteitsartikelen op maat met uw backlinks erin.
- Onze linkbuilders plaatsen de artikelen op websites met een hoge SEO waarde met een permanente natuurlijke do follow link naar uw website.
Onze linkbuilding prijzen
Aan wat moet een website of pagina voldoen om aan kwaliteit te voldoen?
De autoriteit van de pagina is belangrijk: Is de pagina die naar u linkt een krachtpatser op het gebied van PageRank? Zo ja, dan heeft die link een grote invloed op uw ranking. Na jaren van testen heb ik zelfs ontdekt dat de autoriteit van de pagina die naar jou linkt belangrijker is dan enige andere factor.
Dat komt omdat links van gezaghebbende pagina’s meer autoriteit (ook bekend als PageRank) aan uw site doorgeven.
Autoriteit van de site: De kwaliteit van een link wordt ook bepaald door de autoriteit van een domein. In het algemeen zal een link van een site als NYTimes.com een VEEL grotere impact hebben dan een link van een blogger zonder naam. Hoewel deze links moeilijk te krijgen zijn, zijn ze de moeite waard.
Relevantie van de site: Bij links is de autoriteit van een site belangrijk. Maar de relevantie van die site is ook belangrijk. Bijvoorbeeld, als u een schilder bent zijn alle links van websites uit de bouw goed en relevant maar u moet geen links krijgen van een personal trainer bijvoorbeeld.
Positie van de link op de pagina is ook belangrijk: Is uw link ingebed in een stukje inhoud? Of is het begraven in de voettekst of footer van een pagina? Met name links die zijn weggestopt in voetteksten en zijbalken zijn lang niet zo veel waard als links die midden in de inhoud van een pagina staan. Kortom? U wilt dat uw links in de hoofdtekst van een webpagina staan.
Link ankertekst: Ankertekst is het klikbare tekstgedeelte van een link. Wat blijkt, Google gebruikt ankertekst als een ranking signaal. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat u een link naar uw site krijgt met ankertekst: “paleo desserts”. Google ziet die ankertekst en zegt: “Hmmm. Die site gebruikte de ankertekst: “paleo desserts”. De pagina waarnaar ze linken moet wel over “paleo taartjes of koekjes ” gaan.”
Natuurlijk, zoals alles in SEO, is ankertekst rijk aan sleutelwoorden misbruikt. Tegenwoordig wordt het bouwen van veel exact-match anchor text links beschouwd als spammy.
De DA en DR waarde van een website
Domain Authority (DA) en Domain Rating (DR) zijn metrieken die vaak worden gebruikt om kwaliteitssites te identificeren bij het bouwen van links. De theorie is dat sites met een hoge DA of DR veel links hebben die naar hen verwijzen, waardoor het algoritme van Google ze als gezaghebbend beschouwt. Als u bovendien backlinks met een hoge autoriteit aanbrengt, helpt dit uw eigen DA-score omhoog. Het is inderdaad zo dat links op een website met DA 50+ en DR 30+ meer waarde hebben dan een link die staat op een website met DA 5 en Dr 5. Dit beweren ze trouwens al jaren, maar is dit ook zo? Wij zijn er niet van overtuigd want we hebben ooit al websites doen stijgen in Google die allen links kregen van websites met een lage DA en DR.
Wij gaan verder dan DA en DR bij het beoordelen van sites in onze linkbuildingcampagnes. Ja, we gebruiken deze statistieken, maar we houden ook rekening met verkeer, kwaliteit van de inhoud, ankertekstverhoudingen en meer om ervoor te zorgen dat we een nauwkeurig beeld krijgen van de waarde van een site.
Dit zorgt ervoor dat onze klanten alleen links van hoge kwaliteit krijgen van sites met echt verkeer.
Het verschil tussen DA en DR
DA en DR kunnen goede voorspellers zijn van de kwaliteit van een site. Maar soms hebben slechte, spammy sites ook goede domein statistieken. Om te begrijpen waarom moet u begrijpen wat DA en DR laten zien.
Wat is DA?
Domain Authority (DA) is een metriek die is uitgevonden door SEO-tool Moz. Bij het berekenen van de score houdt het algoritme rekening met de kwaliteit van worteldomeinen die naar een site linken, plus het totale aantal links.
Wat is DR?
Domain Rating (DR) is een score uitgevonden door SEO tool Ahrefs. Het toont de sterkte van het backlinkprofiel van een website op basis van de omvang en de kwaliteit ervan.
Zoals u kunt zien, zijn de twee metrics niets meer dan een analyse van het backlinkprofiel van een site, en u kunt uw domain authority score verhogen door backlinks te bouwen.
Er zijn veel redenen waarom een site van lage kwaliteit een goed backlinkprofiel kan hebben, en SEO’s gebruiken nu vaak een aantal tactieken.
Hieronder leggen we ze elk in meer detail uit.
Verlopen domeinen : Wanneer een website wordt opgeheven, wijzen de links die in de loop der tijd zijn opgebouwd nog steeds naar het domein. SEO’s kunnen deze verlopen domeinen kopen en er nieuwe sites op maken.
Wanneer ze dit doen, lijkt de gloednieuwe site sterke domeinmetriek te hebben, ook al zijn de links niet gerelateerd aan de inhoud. Niet alle sites op verlopen domeinen zijn slecht; het hangt ervan af wat de nieuwe eigenaar ermee doet.
Oude websites: Soms bouwt een site-eigenaar een site en verplaatst dan zijn aandacht naar elders. De site kan nog steeds veel links hebben en dus zijn autoriteit behouden. Maar hij is misschien al lang niet meer relevant.
Vaak wanneer een hoge DR site-eigenaar zich niet meer op een site richt, weten ze dat ze nog steeds geld kunnen verdienen door backlinks te verkopen. Dus beginnen ze gastberichten van lage kwaliteit te aanvaarden die weinig waarde bieden aan de lezer.
De inhoud van een website is ook belangrijk
Inhoud van lage kwaliteit is een duidelijk teken van een slechte site. Als de meerderheid van de recente artikelen dunne en slecht geschreven artikelen zijn, betekent dat waarschijnlijk:
- Het zijn gastberichten van lage kwaliteit die gebruikt worden om backlinks op te bouwen.
- De eigenaar probeert te verbergen dat zijn site een PBN is door originele inhoud te uploaden tegen de laagst mogelijke prijs.
- Goede sites hebben originele, goed geschreven inhoud. Het zal meestal aansluiten bij het algemene thema van de website.
Sites die alleen worden gebruikt voor linkbuilding zullen onnatuurlijke uitgaande links hebben. Deze links voegen weinig waarde toe aan de inhoud en zien er meestal uit alsof ze niet in het artikel thuishoren en dit geen Kwalitatieve linkbuilding dus.
Goede sites linken vaak naar andere websites. Maar als ze dat doen, voegt de link waarde toe aan de inhoud. Hij kan de lezer verwijzen naar een nuttige bron, een punt ondersteunen dat de auteur maakt, of verwijzen naar een statistiek of rapport.
Goede sites schrijven meestal artikelen over een bepaald thema of onderwerp. Elk stuk heeft een lezerspubliek voor ogen en is geschreven om dit publiek aan te spreken.
Veel kwaliteitssites accepteren ook gastberichten, maar de artikelen die ze publiceren hebben een meerwaarde voor de lezers. Deze sites zullen ook veel originele, unieke inhoud publiceren. Zoek naar berichten die zijn geschreven door echte mensen met echte auteursprofielen.
SEO statistieken
Bij Kwalitatieve linkbuilding spelen SEO statistieken ook een rol. Als deze statistieken sterk zijn en de inhoud is van hoge kwaliteit, hebt u een goede kandidaat voor een link building campagne.
Domeinbeoordeling
DR moet niet alleen worden gebruikt om de kwaliteit van een site te beoordelen. Maar het kan helpen een goed beeld te schetsen van de autoriteit van een domein. Een link van een niet-spammy, hoge DR-site zal vaak de grootste impact hebben op de ranking van uw site.
Organisch verkeer
Organisch verkeer is een teken dat het algoritme van Google de site goed vindt en hem beschouwt als een autoriteit in zijn omgeving. PBN’s en linkfarms hebben zelden veel organisch verkeer. Zoek ook naar verkeer dat een neerwaartse trend vertoont als teken dat Google een site heeft gestraft.
De eenvoudigste methode om dit te controleren is via Ahrefs, maar u kunt ook elk ander gerenommeerd hulpmiddel gebruiken, zoals SEM Rush.
Trefwoorden
Soms krijgt een site van slechte kwaliteit verkeer van niet-concurrerende trefwoorden. Zoek naar sleutelwoorden die verband houden met adult content, films, piraterij, coupons, torrents enz. -topics waar legitieme bedrijven geen waarde aan hechten.
We bieden links van sites die goed scoren, ongeacht hun DR-score! Kwalitatieve linkbuilding gaat over het resultaat, als je een paar duizend euro betaald voor links die je website niet laten stijgen dan heb je gewoon lucht gekocht en dit probleem hebben veel bedrijven de dag van vandaag. Iedereen noemt zich een linkbuilder of denkt dat hij het kan … Maar in de praktijk is het jammer genoeg niet zo.
Voordat je met iemand een linkbuilding contract afsluit vraag naar zijn manier van werken en voorbeelden van websites die gestegen zijn dankzij hun methode. U zal snel merken of hun manier van werken Kwalitatieve linkbuilding is of niet.