Linkbuilding uitbesteden? U bent hier waarschijnlijk omdat u overweegt uw linkbuilding uit te besteden .
Je bent ofwel een digitaal marketingbureau dat op zoek is naar een white label linkbuilding-service OF
Je bent een interne SEO die op zoek is naar meer bronnen voor het opschalen van je linkbuilding
Als het gaat om het uitbesteden van linkbuilding zijn er altijd voor- en nadelen.
Ik wil beginnen met het verduidelijken van de voordelen van het uitbesteden van uw SEO & linkbuilding aan een white label SEO-bedrijf , want er zijn er veel te krijgen (ervan uitgaande dat u de “hoofdzonden” vermijdt die ik in de volgende sectie zal behandelen) . Dit zijn enkele van de krachtigste:
Linkbuilding uitbesteden is handiger
Linkbuilding is notoir arbeidsintensief. Wanneer een extern bureau linkbuilding-diensten afhandelt en uitbesteedt, hoeft u niet intern iemand in te huren om het werk te doen.
Dat kan u uren besparen bij het opbouwen van links, die u vervolgens kunt gebruiken om uw klantrelaties op productievere manieren te verbeteren.
Tik op Deep SEO & Link Building Expertise. Linkbuildingbureaus hebben jaren besteed aan het opbouwen van hun bedrijf om de kunst van het uitbesteden van linkbuilding onder de knie te krijgen. Het is niet meer dan normaal dat ze dit terrein beter kunnen navigeren dan de meeste algemene marketingbureaus. Als gevolg hiervan zijn hun links meestal van hogere kwaliteit, met betere resultaten.
Met Linkbuilding uitbesteden verbetert u doorgaans de verantwoordelijkheid. Als er ooit iets misgaat met de campagne, heb je iemand van buitenaf die verantwoordelijk is.
Het is aan hen om de fout te vinden, corrigerende maatregelen te nemen of een nieuwe strategie voor outsourcing linkbuilding voor te stellen om het verschil goed te maken – en ze kunnen u zelfs gratis speciale diensten lenen om het goed te maken.
Linkbuilding uitbesteden kan betaalbaarder zijn. Hoewel je misschien terughoudend bent om honderden tot duizenden dollars per maand uit te geven aan het uitbesteden van linkbuildingdiensten, is de realiteit dat een SEO-bureau veel minder duur zal zijn dan proberen het werk zelf te doen.
Het inhuren van een interne linkbuilder is bijna altijd duurder , en u kunt ook links van mindere kwaliteit krijgen door hun linkbuildingactiviteiten.
Dit is met name het geval als u een deel van het outreach-werk voor het bouwen van links uitbesteedt (maar we raden niet aan om copywriting uit te besteden).
Verbeterde schaal voor linkbuilding door uitbesteding. Het uitbesteden van linkbuilding voegt meer middelen toe, ongeacht de bestaande grootte van uw team. Zo kun je sneller opschalen door linkbuilding uit te besteden.
De risico’s van het uitbesteden van linkbuilding? Als u deze voordelen van linkbuilding wilt zien, moet u deze dodelijke, maar veelvoorkomende fouten bij het uitbesteden van linkbuilding vermijden:
Linkbuilding service kiezen
De meeste marketingbureaus die op zoek zijn naar een nieuwe aanbieder van linkbuildingdiensten, willen tijd en/of geld besparen. Dienovereenkomstig handelen ze rationeel door rond te shoppen voor de beste prijs.
Maar in de wereld van Linkbuilding uitbesteden is de laagste prijs niet altijd de beste prijs. In feite heeft het de neiging om in de tegenovergestelde richting te schuiven: je krijgt waar je voor betaalt.
Door minder te betalen voor een linkbuilder, krijgt u waarschijnlijk een of meer van de volgende zaken:
Goedkopere arbeid door backlinks uit te besteden
Schrijvers en redacteuren die minder voor hun werk worden betaald, hebben doorgaans lagere normen of over het algemeen minder ervaring.
Dat betekent dat uw off-site artikelen en linkbuilding-portfolio eronder zullen lijden.
Onze linkbuilding prijzen
Voor meer info bel ons op +32 495/21 45 83 of mail naar: info@seobureau.be
Minder garanties en zekerheden
Gerenommeerde bureaus hebben de neiging om meer te kosten omdat ze meer interne functies hebben om rekening mee te houden; ze kunnen een team van schrijvers hebben, een team van redacteuren, een team van recensenten die het werk onderzoeken voordat het wordt gepubliceerd, en een team dat zich toelegt op het beheren van relaties met uitgevers.
Als je al dit werk probeert vast te pinnen op een of twee afzonderlijke teams, zal het eindresultaat zijn meer fouten, werk van mindere kwaliteit en minder consistent werk.
Goedkopere SEO-bureaus zijn niet zo betrouwbaar omdat ze misschien geen accountmanagers hebben die echt om uw merk geven.
Ze kunnen ook vertrouwen op kwantiteit van klanten in plaats van kwaliteit, en daarom kunnen ze bereid zijn uw bedrijf te verliezen door een meningsverschil.
Uitgevers van lagere kwaliteit wanneer u linkbuilding uitbesteedt
Hoe meer autoriteit een publisher heeft, hoe waardevoller deze is voor linkbuilding.
Helaas brengt die autoriteit kosten met zich mee; het kost meer tijd en moeite om die online reputatie op te bouwen en op te bouwen , en veel meer werk om deze te behouden.
Goedkope bureaus kunnen het zich onmogelijk veroorloven om deze systemen te onderhouden en kunnen in plaats daarvan de voorkeur geven aan uitgevers met een lage autoriteit, wat uw campagne kan schaden.
Betekent dit dat u op zoek moet gaan naar de duurste Linkbuilding uitbesteden service die u kunt vinden? Nee.
Maar u moet veel meer in overweging nemen dan alleen de prijs van het bureau waarmee u werkt.
Ontvang offertes van meerdere aanbieders en ontdek precies wat u krijgt voor elk prijspunt.
Behandel dit als een investering in linkbuilding, in plaats van een uitgave voor linkbuilding, en optimaliseer uw linkbuildingstrategie dienovereenkomstig.
Pro tip: controleer nu je backlinks om te zien hoe je het doet ten opzichte van je concurrentie.
Werken met anderstaligen
Voordat ik te ver ga in het uitleggen van dit punt, wil ik opmerken dat het heel goed mogelijk is voor niet-moedertaalsprekers van het Engels om competente of zelfs begaafde schrijvers te zijn .
Onthoud: Linkbuilding uitbesteden is niet hetzelfde als offshoring!
Over het algemeen gesproken schrijven echter niet-moedertaalsprekers van het Engels inferieure inhoud in vergelijking met moedertaalsprekers.
Ze kunnen bepaalde zinnen verkeerd vertalen, niet in staat zijn om jargon of idiomen op een natuurlijke manier te gebruiken, of onhandige zinnen gebruiken waardoor de inhoud minder vloeiend lijkt.
Mensen zullen deze inhoud niet willen lezen en uitgevers van topkwaliteit zullen deze niet accepteren, wat betekent dat het praktisch onmogelijk is om er een succesvolle campagne op te bouwen.
Waarom zou een linkbuildingbureau werken met anderstaligen?
Er zijn hier twee belangrijke drijfveren.
Ten eerste omdat ze goedkoop zijn.
Agentschappen kunnen wegkomen met het betalen van schrijvers veel minder in ontwikkelingslanden, wat betekent dat ze hun klanten lagere prijzen kunnen rekenen (of in sommige gevallen een grotere winst kunnen maken).
Ten tweede worden ze gemaakt en beheerd door mensen in ontwikkelingslanden, die een kans willen maken op hogere winstmarges door samen te werken met bedrijven in de Verenigde Staten.
Sommige Linkbuilding uitbesteden bedrijven maken er een punt van om te erkennen dat ze met niet-moedertaalsprekers werken, maar voor het grootste deel moet je wat onderzoek doen om zeker te zijn:
Check hun website
Meestal zullen bureaus die niet-moedertaalsprekers gebruiken deze ook gebruiken bij het schrijven van hun eigen inhoud. Dienovereenkomstig kunt u hun website controleren op vreemde inhoud van lage kwaliteit die aangeeft dat deze is geschreven door een niet-moedertaalspreker.
Onderzoek hun uitbestede linkbuilding-werk
Linkbuildingbureaus houden er vaak van om te pronken met een deel van het werk dat ze in het verleden hebben gedaan, dus bekijk het eens. Vraag indien nodig om monsters. De kwaliteit van het schrijven moet de taalgeschiedenis van hun schrijvers aangeven.
Vraag het ze direct
U kunt uw potentiële leverancier ook rechtstreeks vragen of zij gebruik maken van niet-moedertaalsprekers van het Engels. Sommige bureaus proberen dit feit misschien te verbergen, maar als je het gewoon vraagt, zullen ze je waarschijnlijk een duidelijk antwoord geven.
Zorg ervoor dat u werkt met een bureau dat uitsluitend moedertaalsprekers in dienst heeft voor de services die u target.
Schieten voor backlink besteed kwantiteit boven kwaliteit
Het uitbesteden van links betekent meestal het bestuderen van pakketten die zich vooral onderscheiden door het aantal links dat ze aanbieden.
U kunt bijvoorbeeld worden gedwongen te kiezen tussen 12 links per maand, 50 links per maand of 500 links per maand.
Het is redelijk om dit als een factor te beschouwen, maar het dwaalt af naar het gebied van de “dodelijke zonde” wanneer u het aantal links gaat gebruiken als de enige bepalende factor voor uw beslissing, of als de belangrijkste factor voor het vergelijken van aanbiedingen van twee bedrijven.
Als bedrijf A bijvoorbeeld een linkpakket met 12 links aanbiedt voor $ 1.200 per maand, en bedrijf B een linkpakket met 50 links voor $ 1.500 per maand, dan neig je misschien naar bedrijf B. Je kunt ook het selectieproces ingaan met een idee voor een minimum aantal links dat u wilt bouwen.
Maar je moet onthouden dat niet alle links gelijk zijn gemaakt .
Als u te veel aandacht besteedt aan het aantal links dat een bedrijf u kan bieden, negeert u factoren zoals hoe die links zijn opgebouwd en wat voor soort rendement u van die links kunt verwachten.
Immers, als een enkele link u 1.500 nieuwe maandelijkse bezoekers kan opleveren, is het inherent waardevoller dan 500 links die samen slechts 1.000 nieuwe maandelijkse bezoekers kunnen opleveren.
Bovendien, als een bedrijf u een schijnbaar te mooi om waar te zijn aantal links belooft, dan zijn die links waarschijnlijk van een zeer lage, spamachtige kwaliteit, waardoor u (of uw klanten) wordt blootgesteld aan de verschrikkingen van een handmatige of algoritmische Google-penalty die een hel kan zijn om van te herstellen.
Ervan uitgaande dat alle kwaliteitsfactoren gelijk zijn, hebben meer links het potentieel om u een hoger rendement te geven.
En realistisch gezien moeten kwantiteit en kwaliteit beide in uw besluitvormingsproces worden opgenomen. Maar als u kwantiteit boven kwaliteit verkiest wanneer u tekent bij een nieuw bureau, zal dit uw resultaten zeker in gevaar brengen.
Bezorgd over de kwaliteit van uw backlinks? Gebruik nu onze backlink-checker om te begrijpen hoe u ervoor staat!
Alle uitgeverssites voor linkbuilding als gelijkwaardig behandelen
In dezelfde lijn moet u kritisch nadenken over de sites waar uw linkbuildingbureau die inkomende links gaat verwerven.
Als een aanbieder van linkbuilding niet openbaar maakt welke publicatiesites ze gebruiken om links te bouwen, kan dit een teken zijn dat ze sites willekeurig behandelen.
Zoek in plaats daarvan naar een aanbieder van linkbuilding met meerdere “niveaus” van uitgevers, of op zijn minst een breed scala aan uitgevers waaruit ze u laten kiezen ( ***hint*** bij linkbuilding-specialist.be) laten we onze klanten hun uitgevers kiezen omdat we 100% transparantie waarderen!).
Er zijn verschillende kwaliteiten om hier rekening mee te houden:
Domein autoriteit
Elke site heeft zijn eigen Domain Authority (DA)-waarde – een ruwe maatstaf voor hoe gezaghebbend Google deze vindt. Hoewel de berekeningsmethoden hier complex zijn, kunt u over het algemeen vertrouwen op DA als een indicator van hoeveel autoriteit een link naar de site van uw klant zal geven. Met andere woorden, hoe hoger de DA van de link, hoe meer de DA van uw klant zal stijgen en hoe hoger de positie van hun site zal stijgen.
Websiteverkeer
DA zou echter niet de enige overweging moeten zijn voor het veeleisende bureau. U moet ook overwegen hoeveel verkeer de publicatie krijgt – links zijn immers net zo waardevol voor het genereren van verwijzingsverkeer als voor het verbeteren van ranglijsten. Hoe meer verkeer voor een bron, hoe meer verkeer uw klant zal ontvangen van een hoogwaardige link.
Online reputatie
Hoewel dit niet zo objectief meetbaar is, moet u ook rekening houden met de algehele reputatie van elke uitgever, vooral als uw klant een merknaam krijgt. Een uitgever met hoge journalistieke normen en universele bijval zal de reputatie van uw klanten positiever ten goede komen dan een site die materiaal publiceert dat op hun pad komt.
Dit betekent niet dat u zich alleen moet richten op sites met de hoogst mogelijke waarde in elk gebied; in plaats daarvan zou u een verscheidenheid aan verschillende bronnen moeten hebben die naar de sites van uw klanten verwijzen. In plaats daarvan komt de fout hier in het spel wanneer u geen onderscheid maakt tussen bronnen. Besteed wat tijd aan het praten met uw potentiële uitbestedingsservices voor het bouwen van links om te leren welke soorten uitgevers ze gebruiken, en strategieën om die verschillende bronnen in uw voordeel te gebruiken.
Linkuitwisselingen toestaan (of andere schema’s)
Deze fout kan lastig te vermijden zijn, aangezien linkschema’s in vele vormen voorkomen, en geen enkel linkbuildingbureau zou de fout maken om te publiceren dat ze schema’s gebruiken.
Het nadeel van het gebruik van linkschema’s is duidelijk; Google verbiedt expliciet het gebruik van linkschema’s om de positie van een site te verbeteren. Link-schema’s omvatten, maar zijn niet beperkt tot :
Links kopen of verkopen
Werken met een linkbuildingbureau dat hoogwaardige inhoud en gevestigde relaties gebruikt om links op opmerkelijke sites op te bouwen, is volkomen acceptabel. Het benutten van relaties met de media om aandacht voor klanten te krijgen, is wat PR-bureaus al meer dan 100 jaar doen. Het omkopen van publicatiesites om links op te nemen voor uitsluitende promotiedoeleinden daarentegen, is dat niet (volgens Google in ieder geval).
Overmatig uitwisselen van links met een beperkt aantal bronnen
Linkuitwisselingen zijn een van de meest voorkomende soorten schema’s. Als een bureau dezelfde paar bronnen lijkt te gebruiken om links op te bouwen die naar elkaar verwijzen, is dat een slecht teken.
Alle geautomatiseerde programma’s om links te bouwen
Er zijn niet veel stappen van het linkbuildingproces die effectief kunnen worden geautomatiseerd linkbuilding zonder de integriteit van de campagne in gevaar te brengen. Als een bureau bots gebruikt om links op internet te publiceren, moet u er waarschijnlijk uit de buurt blijven.
Directory’s en bladwijzersites van lage kwaliteit
Linkmappen en bladwijzersites bestaan om links te hosten en verkeer te sturen, dus Google neemt ze niet serieus. Uw klanten kunnen zelfs worden gestraft omdat ze daar worden vermeld.
Verborgen links
Hoewel het niet meer gebruikelijk is, worden ingesloten links die zijn verborgen in widgets, opmerkingen of websites, zwaar afgekeurd.
Spammy-links van forum- of blogreacties
Als het slim wordt gebruikt, kunnen forum- en blogcommentaren worden gebruikt om links van hoge kwaliteit te bouwen. Maar voor het grootste deel hebben op opmerkingen gebaseerde links geen plaats in een moderne campagne.
Aangezien u misschien niet kunt onderscheiden of een linkbuildingbedrijf al dan niet linkschema’s gebruikt als onderdeel van zijn diensten, is de beste manier om een potentiële leverancier te evalueren, hen te vragen naar hun praktijken. Vraag hen om hen door hun linkbuilding-proces te leiden en oordeel zelf.
Geen richting of campagnefeedback geven
Een van de grootste redenen om de hulp in te roepen van een extern linkbuildingbureau is om u tijd te besparen.
Dus zou u niet in staat moeten zijn om de teugels gewoon uit handen te geven en u geen zorgen meer te maken over de campagnes van uw klanten?
Ik begrijp deze mentaliteit, maar als je de linkbuilding-campagnes van je klanten zonder aanwijzingen doorgeeft, zal dat zeker chaos veroorzaken.
Om te beginnen moet uw uitbestede linkbuildingbureau weten welke andere SEO-strategieën u momenteel gebruikt en hoe uw geschiedenis met de klant is geweest.
Alleen met deze informatie kunnen zij samen met u de juiste campagne opzetten.
Hoewel de meeste SEO-bureaus verschillende pakketten met standaardfuncties aanbieden, verwachten de meesten op zijn minst enige mate van maatwerk voordat ze aan het werk gaan.
U bent minimaal bereid om de volgende informatie te verstrekken:
Een beschrijving van het merk
Een kort begrip van het merk van uw klant is belangrijk om op de juiste manier links op te bouwen. De branche, het karakter en de demografische doelgroep van het merk moeten bepalen welke uitgevers worden gebruikt, hoe links worden geplaatst en een aantal andere overwegingen.
De uiteindelijke doelen van de campagne
Is uw klant alleen op zoek naar hogere rankings? Of willen ze liever het verwijzingsverkeer verbeteren? Hoe zit het met de reputatievoordelen? SEO-bureaus werken beter als ze weten wat de doelen van uw klanten zijn.
Eerdere en huidige inspanningen voor linkbuilding
Linkbuilding is slechts één ingrediënt van een succesvolle SEO-campagne. Weten wat er nog meer aan de hand is, zowel in het verleden als in het heden, is handig om de specifieke kenmerken van de campagne af te stemmen.
Voorkeuren voor ankertekst
Ankertekst zal uw campagne waarschijnlijk niet maken of breken , en als u er te veel op vertrouwt, kunnen spammy-links aan uw backlinkprofiel worden toegevoegd. Gerichte ankertekst kan echter waarschijnlijk een of twee trefwoorden over de rand duwen.
Uitgeversvoorkeuren
Zoals ik eerder al zei, zijn niet alle uitgevers hetzelfde. Door samen te werken met uw externe linkbuildingbureau kunt u ervoor zorgen dat de juiste uitgevers worden gebruikt voor de campagnes van uw klanten.
Door deze verwachtingen vroeg in te stellen, kunt u ervoor zorgen dat uw klant krijgt wat hij nodig heeft en de efficiëntie van de campagne maximaliseren.
Er niet in slagen om de uitbestede linkbuilding-behoeften van uw klant te vangen
Richting geven aan uw uitbestede linkbuildingbureau is goed, maar alleen als u een goed begrip heeft van de doelen van uw klanten – en gebruik dat begrip om uw richting te bepalen.
Te vaak gaan digitale marketingbureaus ervan uit dat ze alles weten wat er te weten valt over hun klanten, of anderszins al hun klanten hetzelfde behandelen.
In werkelijkheid zal elk van uw klanten verschillende behoeften, doelen en verwachtingen hebben voor hoe hun linkbuilding-campagne wordt afgehandeld.
Aan de ene kant is het belangrijk dat u uw klanten uitlegt hoe linkbuilding werkt, waarom het belangrijk is en wat voor soort resultaten ze kunnen verwachten.
Door deze verwachtingen vroeg in te stellen, kunt u de resultaten die u later krijgt in een context plaatsen en zorgt u ervoor dat uw klantrelatie niet wordt geschaad door gemiste verwachtingen.
Op een ander niveau is het belangrijk om nauwkeurige informatie over te brengen aan uw marketingbureau.
U vindt het bijvoorbeeld heel goed dat u een merkvermelding van het bedrijf van uw klant bij een bepaalde uitgever toestaat, maar uw klant kan het gevoel hebben dat dit een schending van hun waarden is (vooral als de uitgever op enigerlei wijze controversieel is).
Het belangrijkste om te onthouden is de behoefte aan transparantie en begrip tussen u en uw klanten.
Zonder dat kan geen enkel marketingbureau ervoor zorgen dat u de meest geschikte linkbuilding-service ontvangt.
Te veel eisen stellen
Ik heb al aangegeven hoe belangrijk het is om je marketingbureau richting te geven, maar ook de andere kant van het spectrum kan problematisch zijn.
Als je tijdens het proces te veel eisen stelt aan je SEO-bureau, kan het flink mis gaan.
Om te beginnen, als je een bureau hebt gekozen met een sterke reputatie en veel expertise, moet je erop vertrouwen dat ze meer ervaring hebben dan jij – en meer autoriteit op dit gebied .
Als je te veel eisen stelt aan de uitvoering van het werk, kan het zijn dat het bedrijf je geen eigen regie en expertise geeft.
Maak jezelf open genoeg om de aanbevelingen van het bureau te horen; zij hebben dit in het verleden voor veel klanten gedaan en kunnen inzichten of ideeën hebben waar u nog niet aan heeft gedacht.
Te hoge eisen kunnen uw werkrelatie ook ingewikkelder maken.
Als uw accountvertegenwoordiger voortdurend heen en weer moet met nieuwe verzoeken en verzoeken, neemt de totale hoeveelheid tijd die aan uw campagne wordt besteed toe.
In extreme gevallen kan dit uw partnerschap onder druk zetten of er zelfs toe leiden dat het bureau u meer rekent voor het extra werk.
U moet ook weten dat er enkele beperkingen zijn aan wat kan worden gedaan vanuit een praktisch perspectief.
Het is niet realistisch om te eisen dat een link binnen 24 uur wordt gepubliceerd, bijvoorbeeld vanwege de vele fasen van het proces (waaronder schrijven, redigeren, indienen voor publicatie, redactionele beoordeling, revisies en definitieve publicatie).
En als u publiceert met een site die niet is afgestemd op de branche van uw klant, moet u mogelijk een compromis sluiten over de manier waarop de link wordt vermeld.
Als u perfectie verwacht, zult u teleurgesteld worden en kan uw SEO-bureau misschien niet hun beste werk produceren.
Je linkbuilding te snel laten escaleren (slechte linksnelheid)
Marketingbureaus zoeken meestal hulp bij het opbouwen van een link onder een van de twee omstandigheden.
ofwel hebben ze een nieuwe klant aangenomen en willen ze een deel van het werk delegeren aan een extern bedrijf, of
ze zijn op zoek naar een manier om de resultaten van een klant te verbeteren.
In beide scenario’s is het verleidelijk om zo snel mogelijk te escaleren.
Deze bureaus willen dat hun klanten zo snel mogelijk resultaten zien, of in ieder geval werken, en in hun gedachten betekent dat dat ze zoveel mogelijk links publiceren in een tijdsbestek van een paar weken tot een paar maanden.
Het probleem is dat deze buitensporige linkbuilding-activiteit contraproductief kan zijn ; als Google merkt dat er te snel te veel links worden gebouwd, kan het deze als onnatuurlijk beschouwen, waardoor uw klant een boete krijgt in plaats van hun positie te verhogen.
De meeste linkbuildingbureaus weten dit en stellen vroege verwachtingen bij hun klanten dat links geleidelijk aan opgebouwd moeten worden.
Als u ze echter onder druk zet om meer werk te leveren, kunnen ze ingaan op uw verzoeken en een buitensporig aantal links publiceren in een sneller tempo dan ze gewend zijn.
En als u meerdere linkbuildingdiensten gebruikt, of zelf links opbouwt, kan uw bureau onbewust bijdragen aan een goede linkbuildingstrategie die veel te snel groeit.
Geduld is hier een schone zaak.
In plaats van te kiezen voor de grootste of meest gewaagde campagne die een linkbuilder te bieden heeft, kunt u overwegen om met een kleinere campagne te beginnen en geleidelijk op te schalen naarmate u meer resultaten begint te zien.
Terwijl je toch bezig bent, houd je linkbuilder op de hoogte van andere strategieën voor linkbuilding die je gebruikt; op die manier kunt u samenwerken om ervoor te zorgen dat uw linkbuilding-campagne in een gepast tempo wordt opgeschaald.
Al je linkbuilding-klanten hetzelfde behandelen
Te veel marketingbureaus beschouwen linkbuilding als onderdeel van een enorme, uniforme assemblagelijn.
Ze krijgen een nieuwe klant, nemen ze aan boord en melden zich aan voor hetzelfde linkbuilding-pakket dat ze voor eerdere klanten hebben gebruikt, zonder nieuwe instructies, doelen of aanpassingen, en verwachten dezelfde resultaten te zien.
In veel gevallen ziet u vergelijkbare resultaten; hetzelfde aantal links, uit dezelfde reeks bronnen, in dezelfde periode, zal vrijwel zeker de DA van uw nieuwe klant in hetzelfde tempo verhogen en een vergelijkbare hoeveelheid verwijzingsverkeer opleveren.
U kunt echter enkele serieuze voordelen mislopen door eenvoudige wijzigingen aan te brengen in het kernprogramma voor het bouwen van links.
Zelfs als ze uit dezelfde branche komen of een vergelijkbare achtergrond hebben, kunnen klanten op veel manieren van elkaar verschillen:
Campagnedoelen
De ene klant geeft misschien alleen om verwijzingsverkeer, terwijl een andere klant liever een stijging in de zoekresultaten ziet. De ene klant wil misschien een algemene stijging in DA (en algemene rankings), terwijl een andere misschien alleen geïnteresseerd is in het verhogen van de rankings voor een specifieke zoekterm. Je kunt niet dezelfde tactiek voor twee verschillende klanten gebruiken en twee verschillende sets resultaten verwachten.
Merkkarakter & merkbekendheid
Verschillende merken tolereren referenties op verschillende manieren ; sommigen geven de voorkeur aan specifieke soorten uitgevers, sommigen willen specifiek genoemd worden, en anderen zouden er de voorkeur aan geven alleen passief genoemd te worden.
Huidige domeinautoriteit
Klanten die met een hogere autoriteit beginnen, hebben uitgevers met een hogere DA, intensievere actie en (meestal) meer nieuwe links nodig om resultaten te zien. Je kunt niet hetzelfde pakket gebruiken voor een gevestigde autoriteit in de branche en een nieuwkomer die net begint.
Uitbesteden verwachtingen
De verwachtingen van de klant moeten ook een rol spelen in de manier waarop u winkelt voor linkbuilding-pakketten. Hoewel de experts (u of uw leverancier van linkbuilding) die verwachtingen zouden moeten vormgeven, heeft een klant die snellere resultaten verwacht, andere zorg nodig dan iemand die klaar is voor een langzame campagne.
Deze (en andere) verschillen zullen, cumulatief, op verschillende manieren op uw strategieën reageren. Sommige klanten tolereren bijvoorbeeld een agressievere linkbuilding-campagne dan andere. Sommige klanten kunnen meer profiteren van specifieke ankertekst dan andere.
Een transactie doen in plaats van een relatie of partnerschap op te bouwen
De meeste linkbuildingbureaus bieden zowel maandelijkse pakketdeals als a-la-carte linkbestellingen aan. Dit maakt het gemakkelijk om het linkbuilding-proces als een transactieproces te zien; u geeft een vast bedrag uit, krijgt een vast aantal links en gaat verder met de rest van uw campagne.
Het is echter veel effectiever om uw relatie met uw aanbieder van linkbuilding te behandelen als een echte relatie, en niet alleen als een eenmalige uitwisseling. Dat betekent zo lang mogelijk met dezelfde accountvertegenwoordiger werken, af en toe vergaderingen houden en een precedent scheppen voor een langdurige samenwerking.
Dit is om verschillende redenen voordelig:
Beter begrip van de klant
Hoe langer u samenwerkt, hoe meer uw linkbuilding de merken, behoeften en verwachtingen van uw klanten leert kennen. Dat begrip zal leiden tot efficiënter werk en betere aanbevelingen voor wat nu te doen.
Effectievere communicatie
Hoe meer tijd u besteedt aan vergaderingen met uw bureau voor zoekmachineoptimalisatie en het heen en weer sturen van materiaal, hoe efficiënter u kunt communiceren. Je pikt elkaars subtekst sneller op en anticipeert op elkaars wensen en zorgen.
Kortingen en gunsten
Als u op goede voet blijft, kan uw linkbuildingbureau u speciale kortingen of gunsten verlenen, in ruil voor zo’n loyale klant. Dit is vooral waardevol omdat de meeste linkbuildingbedrijven perifere en gerelateerde diensten aanbieden, zoals conversie-optimalisatie of social media marketing.
Consistentie en verwachtingen
Langdurige zakelijke partnerschappen geven u ook meer consistentie, wat belangrijk is als u stevige normen wilt stellen voor wat uw klanten kunnen verwachten.
Als u de relatie als te transactioneel beschouwt, zult u uiteindelijk meer tijd en meer inspanningen voor het opbouwen van links besteden aan inferieure resultaten.
Niet onderhandelen over het contract met uw linkbuildingbedrijf
De meeste linkbuildingbureaus bieden een standaardcontract aan wanneer u zich aanmeldt voor hun diensten, maar u moet overwegen om over bepaalde elementen van dit contract te onderhandelen. Overweeg deze factoren:
Prijs
Het eerste dat u waarschijnlijk opvalt, is de bodemprijs. De meeste bureaus rekenen ofwel een maandelijks tarief of een tarief per link, maar er zijn er ook die een variabel tarief vragen, of andere die andere tarieven bieden voor extra diensten, zoals administratiekosten of onderzoekskosten . Zorg ervoor dat u precies weet waarvoor u in rekening wordt gebracht.
Lengte/volume
Het is ook een goed idee om de lengte of duur van het contract te onderzoeken; als u zich bijvoorbeeld aanmeldt voor een maandelijks terugkerende linkbuildingservice, kan er een minimale contractduur zijn (zoals een jaar), met een vergoeding voor vroegtijdige opzegging. De meeste linkbuilders zullen deze voorwaarden proactief bekendmaken, maar het kan geen kwaad om te controleren.
Servicevoorwaarden
Hoe worden deze diensten precies geleverd? In het ideale geval vermeldt uw contract precies hoe en wanneer uw links worden gebouwd, en welk verhaal u kunt hebben als die links niet binnen de gespecificeerde parameters worden gebouwd.
Overige voorwaarden
Welke andere voorwaarden zijn er? Mogelijk moet u een NDA ondertekenen en als u een whitelabel-oplossing gebruikt, moet u controleren of het contract deze relatie specifiek definieert.
U kunt misschien geen strikt betere deal krijgen, maar u moet het contract opnieuw in evenwicht kunnen brengen om beter aan uw behoeften te voldoen. U kunt bijvoorbeeld een lagere prijs per link krijgen in ruil voor verlenging van de voorwaarden van het contract. Zorg er in ieder geval voor dat u de tekst en onderdelen van het contract zorgvuldig doorneemt.
Linkbuilding behandelen als de ENIGE oplossing voor SEO
Uiteraard ben ik een groot voorstander van linkbuilding. Het is een onschatbare bron van verwijzingsverkeer , hogere website-autoriteit, verbeterd organisch verkeer en reputatievoordelen.
Maar tegelijkertijd is het geen perfecte of alomvattende oplossing voor de marketingbehoeften van uw klant.
Linkbuilding is het meest geschikt als een van de verschillende complementaire strategieën.
Het werkt uitzonderlijk goed in combinatie met contentmarketing, on-page SEO, social media marketing en e-mailmarketing, en kan merken nog verder brengen met een PR-campagne of advertentiecampagne.
Als uw uitbestede linkbuildingbureau een aantal van deze diensten kan leveren, overweeg dan om deze aan te bieden.
Als u sommige van deze services zelf kunt aanvullen, overweeg dan om ze aan te vullen.
Als al het andere faalt, kun je in ieder geval bij je klant de verwachting scheppen dat ze meer nodig zullen hebben dan alleen linkbuilding als ze hun aanwezigheid online willen vergroten.
Dit is belangrijk omdat het voorkomt dat linkbuilding de enige focus van uw klanten wordt.
Uiteindelijk zal een veelzijdige campagne met meerdere verschillende strategieën die samenwerken, betere resultaten, een hogere ROI en een grotere risicobeperking opleveren als een van die onafhankelijke strategieën faalt.
Het is duidelijk dat het gebruiken van meer strategieën betekent dat je meer tijd, meer geld of beide moet investeren, maar dat zijn de kosten van een goed georkestreerde, verweven marketingstrategie.
Leg niet alle eieren van uw klanten in één mand.
Live werk van voltooide uitbestedingstaken niet controleren
Als je eenmaal een linkbuildingbureau hebt gevonden dat je vertrouwt, is het normaal om aan te nemen dat het werk dat ze produceren zal voldoen aan de kwaliteitsnormen die je gewend bent.
Ze hebben misschien lovende recensies, je hebt misschien enkele overtuigende voorbeelden van hun recente werk gezien en je hebt misschien een fantastische relatie met je accountvertegenwoordiger.
Maar toch is het dwaas om aan te nemen dat er een link is gebouwd zonder het live resultaat te controleren.
Dit is waarom:
Vertrouwen, maar verifiëren
U kunt er meestal op vertrouwen dat het werk effectief en in overeenstemming met uw contract en verwachtingen is gedaan, maar het kan nooit kwaad om dit te controleren. Het kan zijn dat de link bij de verkeerde uitgever is voltooid of dat de link die u hebt ontvangen, is verbroken. Dergelijke fouten zijn meestal eerlijk, dus als u ze vroeg opmerkt, kunt u ervoor zorgen dat ze snel worden verholpen.
Controleer op fouten
Soms kunnen fouten door het redactionele proces komen en eindigen in het voltooide artikel. Dit is je laatste kans om ze te controleren. Geef het voltooide artikel een grondige scan op spelfouten, onjuiste verklaringen en verbroken links . Zelfs het beste SEO-bureau kan van tijd tot tijd een fout maken, en het is veel beter om op dag 1 een fout te maken dan op dag 100.
Raak geïnspireerd
Dit is ook je kans om een voltooide gastpost en klantlink in een live omgeving te bekijken. Dit brengt je niet alleen dichter bij het proces (wat je kan helpen de verwachtingen van de klant in de toekomst te managen), het kan je ook helpen brainstormen over linkbuilding-tactieken die je in de toekomst kunt gebruiken, zoals een nieuw onderwerp of een andere formulering of positionering.
Neem altijd een paar extra minuten aan het einde van elke bestelling of maandelijkse indiening om ervoor te zorgen dat het werk naar tevredenheid is voltooid. Het kan je later veel kopzorgen besparen.
Compromis op data & analytics
Gegevens zijn de enige manier om te zien of uw campagne werkt, en de enige objectieve bron om u te vertellen wat er moet worden verbeterd. Uw linkbuildingbedrijf is verantwoordelijk voor het bewijzen van hun resultaten aan u (en bij volmacht, uw klanten) met objectieve cijfers, en dit staat niet ter discussie of compromis.
U moet minimaal weten:
Het aantal gebouwde backlinks
Deze zou duidelijk moeten zijn en staat misschien al in uw contract, maar het loont nog steeds om te weten.
Als uw linkbuilder uitstekend is, kunnen ze ook een rapport genereren voor het totale aantal links dat uw klant naar hen heeft verwezen, inclusief links die niet zijn gebouwd als onderdeel van dit contract.
De domeinautoriteit van elke linkbron
De relatieve domeinautoriteit van elke uitgever moet algemeen bekend zijn.
Op die manier kunt u de waarde van elke link kwantificeren.
Domeinautoriteit van uw klanten
Na verloop van tijd mag u verwachten dat de domeinautoriteit van uw klant zal groeien.
Als dat niet het geval is, kan dat een teken zijn dat er iets mis is.
Inkomend verwijzingsverkeer van elke bron
Verwijzingsverkeer is een andere handige maatstaf om de waarde van elke link te meten.
Hoe meer verkeer u krijgt van een enkele link, hoe waardevoller deze is.
Als uw linkbuilder u deze cijfers om welke reden dan ook niet rechtstreeks kan geven (bijvoorbeeld omdat u geen toegang heeft tot de Google Analytics – accounts van uw klanten), moeten zij u de aanwijzingen en middelen kunnen geven die nodig zijn om ze te verkrijgen.
Ga er niet vanuit dat alles werkt – laat de cijfers u de weg wijzen.
De ROI van uw linkbuilding-campagnes niet berekenen
De meeste linkbuildingbureaus verstrekken onbewerkte gegevens aan hun klanten, maar het is aan u om uw klanten te helpen hun ROI van die linkbuildingactiviteiten te begrijpen.
Als u er zeker van wilt zijn dat u voldoende resultaten krijgt, moet u verder gaan door uw totale SEO-rendement op investering (ROI) te berekenen .
Er zijn een paar verschillende manieren om dit als tussenpersoon te berekenen.
U kunt beginnen met het berekenen van de eigen ROI van uw linkbuilder (wat eenvoudig is).
Neem gewoon het bedrag dat uw klant u betaalt (of het deel dat u hebt toegewezen voor linkbuilding) en trek af wat u aan de linkbuilder betaalt.
Een positief resultaat betekent dat u geld verdient met deze deal.
Maar misschien nog belangrijker is dat u weet of uw klant krijgt waar hij voor betaalt.
Werk samen met uw klant om de waarde van de gemiddelde bezoeker te achterhalen met behulp van statistieken zoals de gemiddelde transactiegrootte of conversiepercentages in combinatie met verkeerscijfers.
Bepaal vervolgens hoeveel nieuwe bezoekers afkomstig zijn uit linkgerelateerde bronnen (inclusief verwijzingsverkeer, organisch verkeer van zoekmachines en misschien meer direct verkeer door verhoogde passieve kennis van het merk).
Het doel is om uw klant meer waarde te geven dan hij voor diensten betaalt.
Het enige voorbehoud hierbij is dat linkbuilding een geleidelijk proces op lange termijn is ; je zou kunnen beginnen met een lage ROI die in de loop van de tijd groeit, dus raak niet overstuur of geef niet op als je de eerste paar maanden niet positief bent.
Middelmatige resultaten accepteren van uitbesteding van linkbuilding
Zelfs als je een vriendschappelijke werkrelatie hebt gehad, of als je al vele jaren partners bent, is er geen reden voor je linkbuilder om middelmatige resultaten te accepteren.
Je hebt de gegevens.
Je hebt de ROI-statistieken .
Nu is het aan u om actie te ondernemen als u (en uw klanten) niet de gewenste resultaten zien.
Als je relatie een goede reputatie heeft, kun je beginnen met een gesprek over je verwachtingen en hoe ze niet worden waargemaakt.
Van daaruit kunt u werken aan een gezamenlijk plan om de zaken te laten escaleren en in de toekomst betere resultaten te zien.
Als je linkbuilderbureau niet bereid is concessies te doen of extra stappen te ondernemen voor jou en je klanten, is het misschien tijd om een nieuwe linkbuildingpartner te zoeken.
Behandel dit anders als een doorlopend experiment.
Werk samen met uw leverancier van linkbuilding om een verandering aan te brengen, kijk hoe dit uw resultaten beïnvloedt, behoud dan de positieve veranderingen en verwerp de negatieve.
Zodra u de zwakke punten van deze kritieke fouten hebt gelezen en geaccepteerd, bent u klaar om de behoeften van uw klanten op het gebied van linkbuilding uit te besteden.
Heb je echt linkbuilding nodig?
Het korte antwoord is ja, als je hoger wilt scoren in zoekmachines. correlatie tussen backlinks en Google rankings SEO grafiek grafiek
Er blijft een sterke correlatie tussen Google Rankings en het totale aantal backlinks naar een pagina. Bron: Ahrefs.
Houd er rekening mee dat Google websites en afzonderlijke pagina’s bij voorkeur rangschikt op basis van hun niveau van kwalitatieve betrouwbaarheid, wat wij in de branche ‘autoriteit’ noemen.
Autoriteit wordt berekend op basis van een heleboel dingen, maar het meest in het bijzonder is het afhankelijk van het aantal en de kwaliteit van links die naar uw website (en afzonderlijke pagina’s) verwijzen.
Met andere woorden, geen links = geen autoriteit.
U kunt uw vingers kruisen en hopen op natuurlijke wijze links te krijgen, maar het is veel beter om proactief te zijn en opzettelijk links op te bouwen.
Een linkbuildingbureau dat u uitbesteedt, kan u hierbij helpen, dus laten we eens kijken naar de echte voor- en nadelen, naast de aanvankelijke voordelen van linkbuilding zelf.
Linkbuilding uitbesteden aan linkbuilding specialist
Als je zeker weet dat je klaar bent voor de volgende stap, neem dan contact met ons op hier op linkbuilding-specialist.be.
We hebben een aantal van de beste marketeers, schrijvers, uitgevers en analisten in de branche, en veel van onze grootste klanten zijn bureaus die met ons samenwerken op het gebied van white label linkbuilding-services om betere resultaten voor hun eigen klanten te krijgen.
Neem vandaag nog contact op en laten we een gesprek beginnen over hoe we u (en uw klanten) betere resultaten kunnen bezorgen door betere linkbuilding!