linkbuilding voorbeeld gezocht? Linkbuilding is altijd al een belangrijk onderdeel geweest van zoekmachineoptimalisatie (SEO). Maar in de 23 jaar dat Google bestaat, zijn linkbuildingstrategieën geëvolueerd tot geavanceerde praktijken. Aanvankelijk ging het om de hoeveelheid links. Hoe meer links uw site had, hoe hoger hij scoorde op de pagina’s met zoekmachineresultaten (SERP’s).
Tegenwoordig richt Google zich op kwalitatieve links in plaats van kwantitatieve om ervoor te zorgen dat websites met waardevolle inhoud hoger worden gerangschikt. Door deze verschuiving in focus is linkbuilding een langdurig maar essentieel proces geworden. Websites hebben kwaliteitslinks nodig om te scoren, maar site-editors linken niet langer naar een pagina “zomaar”.
Nu moeten linkbuilders zich richten op het vinden van relevante sites voor backlinks en het leveren van waardevolle inhoud voor dat publiek. Linkbuilders moeten tijd, aandacht en energie steken in het opbouwen van duurzame linkbuildingstrategieën om hun websites een plaats te geven in de SERP’s.
Linkbuilding voorbeeld – Hoe werken wij?
Als 1 ste linkbuilding voorbeeld het plaatsen van blogs voor een klant in de isolatiesector. Zie voorbeelden van relevante artikelen:
https://www.duurzaamindustrieelbouwen.be/page/hoeveel-kunt-u-besparen-door-uw-huis-te-isoleren
https://www.architectenoffertes.be/page/welk-type-isolatie-is-het-beste-voor-mijn-huis
https://www.regionalevakschilders.be/page/soorten-isolatie-die-alle-huiseigenaren-moeten-kennen
https://www.habitat-woningbouw.be/page/4-soorten-isolatie-voor-uw-huis-voor-en-nadelen
https://www.woningenbouw.be/page/een-handige-gids-voor-het-kiezen-van-de-beste-isolatie-voor-uw-huis
https://www.luchtdicht-bouwen-expert.be/page/soorten-isolatiemateriaal-en-alle-voordelen-van-deze-isolatie-types
https://www.oplossen-vochtproblemen.be/page/type-isolatiematerialen-en-de-voordelen-van-deze-soorten-isolatiemethodes
https://www.rubber-platen.nl/page/de-juiste-type-isolatie-voor-uw-huis-kiezen
https://www.epdm-rubber-profielen.nl/page/dakisolatie-werkt-tegen-de-hoge-energiekosten
https://www.janssen-prefabbouw.nl/page/hoe-maakt-u-uw-huis-energie-efficienter
Als 2 de linkbuilding voorbeeld het ontwikkelen van relevante websites met op de homepage de backlinks van de klant in dit geval een Personal Trainer.
https://personal-trainer-haarlem.webmasternetwerk.nl
https://personal-trainer-haarlem.back-links-kopen.nl
https://personal-trainer-haarlem.circus-tubantino.nl
https://personal-trainer-haarlem.fastcomexpress.nl
https://personal-trainer-haarlem.giftlift.nl
https://personal-trainer-haarlem.getlogged.nl
https://personal-trainer-haarlem.zzpadministratiekantoorrotterdam.nl
https://personal-trainer-haarlem.link-building-nederland.nl
https://personal-trainer-haarlem.webmasternetwerk.nl
https://personal-trainer-haarlem.tonycohen.nl
https://personal-training-haarlem.stanshome.nl
https://personal-training-haarlem.socialmediapresskit.nl
https://personal-coach-haarlem.seo-link-building.nl
https://personal-coach-haarlem.linkbuilding-voorbeeld.nl
Als 3 de linkbuilding voorbeeld, linkbuilding via de Tiered linkbuilding techniek
https://lifecoach.iring.be/lifecoach-opleiding (voor een lifecoach)
https://renovatiewerken.louer-de-bureau.be/page/hovenier-tuinaanleg (klant tuinaanleg)
Onze linkbuilding prijzen
Wij werken voor SEO kantoren, webdesigners en bedrijven uit Vlaanderen en Nederland. Als linkbuilding voorbeeld gebruiken we graag onze eigen websites linkbuilding-specialist.be. Als je zoekt in google op “linkbuilding specialist” staan wij op nummer 1. Als je zoekt in Google op “linkbuilding die werkt” staan wij op nr 1 in Google met de website: linkbuilding-die-werkt.be. Als je zoekt in Google op “linkbuilding experts” staan we op nummer 1 met de website: linkbuildingexperts.be.
Wij hebben geen enkel probleem om nog andere cases te tonen als linkbuilding voorbeeld, zo merk je als klant meteen dat onze aanpakt werkt!
Hoe uw strategie voor linkbuilding creëren
Strategieën voor linkbuilding vergen wat voorbereidend werk, maar als u eenmaal de basis hebt gelegd, hebt u zich voorbereid op aanzienlijk succes.
Hier kan u de strategieën voor linkbuilding (met voorbeelden) terugvinden.
Wij bieden onze klanten een linkbuildingstrategie aan die duurzame resultaten oplevert.
Overweeg de volgende stappen om uw linkbuildingstrategie te creëren.
- Analyseer uw site.
- Voordat u bepaalt welke sites u moet nastreven of hoeveel links u moet krijgen, moet u weten wat uw site wel en niet goed doet.
- Bepaal of u zich moet richten op backlinks of trefwoordonderzoek (of beide). Zodra u weet wat uw site ontbreekt, kunt u activa bouwen om uw strategie te helpen.
- Bepaal uw doelgroep.
- Door uw publiek te begrijpen, kunt u een lijst maken van andere sites die zij mogelijk bezoeken.
- Begin met het bekijken van demografische gegevens, gedrag en interesses.
- Waar geeft uw publiek om?
- Hoe zoeken ze naar antwoorden?
- Waarin zijn ze geïnteresseerd dat betrekking heeft op uw product of diensten?
- Controleer uw bestaande inhoud.
Zoek naar blogberichten en andere pagina’s waarnaar andere sites misschien willen linken. Bedenk dat de meeste site-eigenaren niet naar productpagina’s linken, omdat dit spammy en advertorial lijkt. Zoek in plaats daarvan naar top-funnel pagina’s die educatief zijn. Kijk vervolgens naar de inhoud van uw concurrent.
Zijn er hiaten in de inhoud?
Zo ja, besteed wat tijd aan het maken van deze pagina’s, zodat u kunt concurreren in zoekacties.
Maak een lijst met doelsites.
Deze sites moeten aansluiten bij uw inhoud, bedrijf en doelgroep. Rangschik de sites op relevantie en autoriteit – op die manier weet u zeker dat u de belangrijkste sites het eerst bereikt. Het belangrijkste om te onthouden is dat linkbuilding een lang proces is. Daarom moet uw strategie langetermijndoelstellingen bevatten om vooruitgang te zien.
Link Building Strategieën vs. Tactieken
Alvorens in strategieën te springen, is het noodzakelijk om het verschil tussen tactieken en strategieën te overlopen. Zo vaak, mensen verwarren de twee, denken dat ze hetzelfde zijn. Hoewel ze nauw verwant zijn, zijn er toch verschillen. Een strategie wordt gedefinieerd als een actieplan. Het gaat meestal om een doel op lange termijn en hoe je dat gaat bereiken.
Stel bijvoorbeeld dat uw bedrijf streeft naar meer organisch verkeer naar de website. Een mogelijke strategie is het vergroten van uw aanwezigheid op sociale media. Doe beter onderzoek in minder tijd – ontdek trefwoorden waar uw site nu voor kan ranken en suggesties van hoge kwaliteit. Probeer Keyword Explorer gratis!
De strategie is in dit geval niet het einddoel, maar een manier om het einddoel te bereiken. Een tactiek wordt gedefinieerd als de stap om een strategie te bereiken. Tactieken hebben veel kortere tijdslijnen dan strategieën en hebben een precies doel. Voortbordurend op het voorbeeld van de sociale-mediastrategie zou een tactiek zijn om drie keer per week berichten te plaatsen op specifieke sociale-mediaplatforms.
Een ander voorbeeld van een tactiek is het maken van meer sociale video’s om de betrokkenheid te vergroten. Nu het verschil tussen strategie en tactiek is uitgelegd, laten we eens duiken in linkbuildingstrategieën.
Top strategieën voor linkbuilding
Zoals met alle strategieën, is het essentieel om een strategie te ontwikkelen met het einddoel voor ogen. Linkbuilding kost tijd, moeite en geduld. Naarmate uw campagne vordert, moet u uw strategieën opnieuw evalueren om te begrijpen wat werkt en wat niet werkt.
Hieronder staan vijf linkbuildingstrategieën die je nu al kunt implementeren.
1. Publiceer linkwaardige inhoud
U moet inhoud creëren waar mensen links naar willen leggen. Linkwaardige inhoud heeft een brede aantrekkingskracht en staat waarschijnlijk bovenaan de marketing trechter.
De meeste redacteuren willen linken naar pagina’s die relevant zijn voor hun publiek, dus hoe relevanter uw pagina is voor hun publiek, hoe groter de kans dat ze ernaar zullen linken.
Linkwaardige inhoud is ook educatief en informatief. Het lost een algemeen probleem op of beantwoordt algemene vragen van het publiek.
Veel SEO-experts bouwen echter linkwaardige inhoud door veel voorkomende vragen te beantwoorden.
Dat wil zeggen, om backlinks te krijgen, moet uw inhoud niet alleen vragen beantwoorden en problemen oplossen, maar dit ook op een unieke manier doen.
Voorbeelden van linkwaardige inhoud zijn:
How-to artikelen.
Gegevens en trends.
Onderzoek dat uw branche ten goede komt.
Educatieve inhoud.
Amusement.
Inspirerende inhoud.
Evergreen content.
Als het uw strategie is om meer linkwaardige inhoud te creëren, kunt u uw bestaande inhoud doorlichten om te begrijpen waar u hiaten heeft.
Door vervolgens de verschillende hierboven genoemde tactieken te doorlopen, kun je plannen met welke inhoud je moet beginnen en hoeveel je nodig hebt.
Links ruilen
Aan een eigenaar van een website vragen of je een backlink kan krijgen. Wanneer u linkwaardige inhoud creëert, is het essentieel om die inhoud te delen met sites waarvan u denkt dat ze er baat bij hebben. Een backlink krijgen van sites met een hoge autoriteit is een manier om Google te vertellen dat uw site een autoriteit is over een bepaald onderwerp.
Deze backlinks fungeren als “vertrouwensstemmen” van de ene site naar de andere. Bovendien kunnen backlinks van verschillende sites helpen uw doelgroep uit te breiden en nieuwe potentiële klanten naar uw website te brengen. Vaak bestaat outreach uit SEO-specialisten die artikelen naar een redacteur van een site sturen en uitleggen waarom zij baat zouden hebben bij hun artikel.
Er zijn echter veel verschillende tactieken die outreach kan bereiken, waaronder:
- Persberichten om links te verkrijgen van relevante sites.
- Nieuwe inhoud promoten.
- Links zoeken in bestaande inhoud.
- Niet gelinkte vermeldingen herstellen.
- Outreach kan helpen bij het smeden van professionele relaties tussen SEO’s en site redacteuren.