Linkbuilding websites gezocht?  Hoe moet je een Linkbuilding Campagne starten? Meer links nodig, maar weet niet waar te beginnen? Ahrefs heeft een Link Building-tool ontworpen voor het enige doel van het uitvoeren van  backlinks te verwerven.

Ken je de basis van linkbuilding , maar heb je moeite om een ​​campagne van de grond te krijgen? Onze website laat u zien hoe u dat snel kunt doen.
Het bereik van linkbuilding kan worden onderverdeeld in drie taken:

  • De juiste Linkbuilding websites vinden
  • Een backlink op die relevante website krijgen
  • Een blog of artikel verkrijgen op die website

Linkbuilding websites opzoeken

Als je linkbuilding goed wil doen moet je op zoek gaan naar Linkbuilding websites waar je een relevante link of blog kan van krijgen. Dit is heel moeilijk want geen enkele concurrent staat te springen om jou een backlink te geven op zijn website.

Wij kunnen hier wel voor zorgen omdat we meer dan 10.000 websites in eigen beheer hebben. Wij moeten geen mails rondsturen met de vraag of we een artikel/blog op link kunnen krijgen. Neen want wij maken de Linkbuilding websites voor onze klanten allemaal zelf.

linkbuilding websites

Er zijn verschillende componenten van een linkbuilding-campagne – sommige zijn cruciaal voor succes en andere zijn nuttig, maar niet noodzakelijk essentieel. Veel zal afhangen van een combinatie van uw beschikbare middelen en middelen.

Linkbuilding & SEO begint met doelen stellen

Linkbuilding is een vorm van online marketing, en bij elke vorm van marketing moet je beginnen met doelen. Als u vanaf het begin de doelen van uw campagne kent, kunt u ervoor zorgen dat u een strategie creëert die u de best mogelijke kans op succes geeft. U moet er ook voor zorgen dat de doelen van uw linkbuilding-campagne nauw aansluiten bij de algemene doelstellingen van uw bedrijf. Bijvoorbeeld, “10 links bouwen” is geen goed doel om te bereiken als het bouwen van 10 links geen enkele invloed heeft op het algehele succes van het bedrijf.

Hier komen we een klein probleem tegen. We hebben eerder geleerd dat links een sterk onderdeel zijn van de algoritmen voor het rangschikken van zoekmachines. Dus, zou het bereiken van een doel van meer links niet helpen bij het rangschikken? Helpen met ranglijsten helpt om meer verkeer te genereren en dit zorgt voor meer klanten, toch? Dit is allemaal waar, maar het probleem is dat het soms even kan duren voordat de links die je hebt gemaakt een algemeen positief effect hebben op de rankings. Het is niet zo eenvoudig als de ene dag links bouwen en de volgende dag verbeteringen zien. Dit geldt met name in concurrerende industrieën.

Dit vormt een probleem voor SEO’s omdat het moeilijk kan zijn om aan te tonen dat een linkbuilding-campagne succesvol is, zelfs als deze bepaalde doelen bereikt. Dit kan nog meer een probleem zijn als u andere activiteiten aan de gang heeft, zoals:

  • Technische SEO wijzigingen en verbeteringen
  • Nieuwe inhoud wordt toegevoegd aan de website
  • Merkcampagnes zoals display-advertenties of tv-advertenties

Om deze reden is het erg belangrijk om niet alleen realistische doelen te stellen, maar ook om ervoor te zorgen dat de doelen die je stelt intelligenter zijn dan “X-links bouwen”. De doelen moeten aansluiten bij echte organisatiedoelen en uiteindelijk een positieve impact hebben op de bedrijfsresultaten. U wilt bijvoorbeeld het organische zoekverkeer vergroten om meer verkopen te genereren. Tegelijkertijd moet u de mensen om u heen leren dat SEO en linkbuilding niet van de ene op de andere dag slagen en dat de resultaten niet onmiddellijk zijn. Zoals bij elke goede marketing, moet de nadruk liggen op winst op de lange termijn, niet op snelle winsten van de ene op de andere dag.

Hoewel het moeilijk is om aan te tonen dat het bouwen van X aantal links Y impact had op de omzet, kan de wetenschap dat het verhogen van de omzet het doel is, uw linkbuilding-aanpak vormgeven en begeleiden.

Onze linkbuilding prijzen

linkbuilding specialist

 

Waar staat bijvoorbeeld mijn blog of link

Dit zijn enkele voorbeelden van Linkbuilding websites waar jou blog met links zou kunnen staan:

https://www.duurzaamindustrieelbouwen.be/page/hoeveel-kunt-u-besparen-door-uw-huis-te-isoleren
https://www.architectenoffertes.be/page/welk-type-isolatie-is-het-beste-voor-mijn-huis
https://www.regionalevakschilders.be/page/soorten-isolatie-die-alle-huiseigenaren-moeten-kennen
https://www.habitat-woningbouw.be/page/4-soorten-isolatie-voor-uw-huis-voor-en-nadelen
https://www.woningenbouw.be/page/een-handige-gids-voor-het-kiezen-van-de-beste-isolatie-voor-uw-huis
https://www.luchtdicht-bouwen-expert.be/page/soorten-isolatiemateriaal-en-alle-voordelen-van-deze-isolatie-types
https://www.oplossen-vochtproblemen.be/page/type-isolatiematerialen-en-de-voordelen-van-deze-soorten-isolatiemethodes
https://www.rubber-platen.nl/page/de-juiste-type-isolatie-voor-uw-huis-kiezen
https://www.epdm-rubber-profielen.nl/page/dakisolatie-werkt-tegen-de-hoge-energiekosten
https://www.janssen-prefabbouw.nl/page/hoe-maakt-u-uw-huis-energie-efficienter

Zoals u merkt zijn de linkbuilding websites waar deze blogs opstaan zeer relevant aan de diensten van de klant namelijk Isolatie materialen. Daarnaast hebben deze linkbuilding websites ook een hoge DA, PA en DR waarde.

Alles gebeurd bij ons net zoals Google het vraagt en net daarom zijn onze linkbuilding technieken zo succesvol.

Wij werken met alle belangrijke linkbuilding tools

Moz Pro bijvoorbeeld gebruiken wij dagelijks. Krijg toegang tot de grootste index van links voor slimmer linkonderzoek, concurrentie-inzichten, linkprofielanalyse en meer. Neem een ​​gratis proefversie van Moz Pro en begin vandaag nog met het vergroten van uw rankings, verkeer en autoriteit.

“Het voorbereiden van een linkbuilding-campagne omvat vaak het helpen van de klant bij het verfijnen van hun doelen om de campagne effectief te kunnen meten. De eerste stap is meestal het bepalen van het niveau op basis van wat we kunnen leren van beschikbare gegevens.

Het vergelijken van linkstatistieken met topconcurrenten helpt we beoordelen de concurrentie. Gelaagd op basis van geschat verkeer, Page Authority en SEO ‘moeilijkheid’, zijn we in staat om de kans beter te begrijpen. Hoewel dit niet bijzonder complex of ontoegankelijk is, gaat het waarschijnlijk dieper dan de klant is gegaan, en heel vaak zijn ze blij om verder te gaan met op gegevens gebaseerde aanbevelingen.”

Meer informatie over het in de praktijk brengen van linkbuilding →

Hoe lang duurt het voordat linkbuilding de positie van een site verbetert?
Zoals hierboven vermeld, kan het enige tijd duren voordat linkbuilding een positief effect heeft op de ranking van uw website. De tijdsduur kan sterk variëren en is afhankelijk van een aantal factoren:

  • Het concurrentievermogen van uw branche als geheel
  • Hoe concurrerend uw doelzoekwoorden zijn
  • De activiteit van uw concurrenten, bijvoorbeeld als ze ook actief links bouwen
  • De soorten links die u aan het bouwen bent
  • De geschiedenis en kracht van uw domein

Al deze factoren kunnen ertoe leiden dat het enkele dagen tot enkele maanden kan duren voordat een stijging in de ranking wordt bereikt. Hiermee moet rekening worden gehouden in uw doelen en verwachtingen en alle partijen moeten zich ervan bewust zijn dat onmiddellijke verbetering onwaarschijnlijk is. Daarnaast zijn de Linkbuilding websites van waar de links komen enorm belangrijk.

Voordat u aan de slag gaat, is het de moeite waard om te noteren waar u momenteel scoort voor uw belangrijkste zoekwoorden, en ook hoe die posities veranderen zodra uw linkbuilding-werk echt van start gaat. Afhankelijk van het aantal zoekwoorden dat u bijhoudt en in welk tijdsbestek, zal het gebruik van een tool als Moz Pro of Ahrefs voor het volgen van rangorde waarschijnlijk de zaken veel gemakkelijker maken en kunt u gemakkelijk rapporteren aan anderen binnen het bedrijf.

Een realistische verwachting die u moet stellen, is dat u een toename van het verkeer zult zien als u voortdurend werkt aan het verbeteren van uw website, bedrijf en online activiteit. Je moet proberen linkbuilding niet als een eenmalige activiteit te zien, omdat je misschien teleurgesteld bent door de resultaten. In plaats daarvan zou linkbuilding een constante stroom van activiteiten moeten zijn in combinatie met andere initiatieven zoals het creëren van inhoud, geweldige klantenservice en sociale media. Gecombineerd kunnen al deze activiteiten leiden tot een toename van het verkeer en een toename van de inkomsten voor uw bedrijf. Het is de combinatie en een consistente drang naar het doel die ervoor kunnen zorgen dat dit sneller gebeurt.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat deze mentaliteit betekent dat je bouwt naar dat linkbuilding-nirvana om je website van nature linkwaardig te maken en links te krijgen waar je niet om hebt gevraagd.

De kern van elke linkbuilding-campagne is de troef die u gaat gebruiken om links aan te trekken en te verdienen. Dit kan ook bekend staan ​​als de “Linkbuilding websites haak” die ervoor zorgt dat mensen geïnteresseerd zijn in wat u te bieden heeft, en hen zal verleiden om naar u te linken. Activa zullen van bedrijf tot bedrijf verschillen en u moet identificeren welke activa uw bedrijf heeft die van belang zijn voor anderen en die kunnen worden gebruikt bij linkbuilding.

Voorbeelden van activa kunnen zijn:

  • Inhoud
  • Gegevens
  • Producten
  • Diensten
  • Mensen

Het is mogelijk dat u er al een of meer van heeft. U heeft bijvoorbeeld iemand in uw team die een goede woordvoerder van het bedrijf is en het niet erg vindt om zijn mening met de pers te delen. Deze persoon in contact brengen met relevante journalisten kan een geweldige manier zijn om banden en relaties op te bouwen. Een ander voorbeeld kan zijn dat uw bedrijf eenmaal per jaar brancheonderzoek laat uitvoeren en een rapport over de resultaten publiceert. Als dit nog nooit is gebruikt voor linkbuilding, heeft u misschien de mogelijkheid om dit te doen zonder dat u helemaal opnieuw onderzoek hoeft te doen.

Als u nog geen Linkbuilding websites heeft, hoeft u zich geen zorgen te maken. Je hebt een leeg canvas en kunt gaan nadenken over wat je nodig hebt om jezelf een invalshoek te geven voor linkbuilding.

“We proberen altijd een asset te creëren die gebruiksvriendelijk is voor zowel consumenten als journalisten. Door een asset te creëren die eenvoudig is, symmetrie heeft en visuele rommel vermindert, kunnen journalisten en lezers onze campagne snel en gemakkelijk begrijpen en ermee aan de slag gaan.

Terwijl het item wordt gemaakt, is het belangrijk om georganiseerd te zijn en onze persberichten, medialijsten en pitch-e-mails klaar te hebben, zodat wanneer die inhoud live op de site van uw klant staat, u op volle kracht vooruit kunt gaan. Het is belangrijk dat deze gepersonaliseerd zijn en goed onderzocht; met andere woorden, je weet zeker dat je naar de juiste mensen gaat met het juiste verhaal voor hen.”

Welke soorten links heb je nodig?

Wanneer u de strategie voor uw linkbuilding-campagne definieert, moet u nadenken over de soorten links die u nodig heeft. Er zijn verschillende soorten om te overwegen:

  • Links naar uw homepagina vanaf relevante Linkbuilding websites
  • Links naar “diepe” pagina’s (zoals product- of categoriepagina’s)
  • Links met uw merk-/bedrijfsnaam
  • Links met de zoekwoorden die u target

Daarnaast zijn er combinaties van bovenstaande, zoals een branded link naar een diepe pagina. Het identificeren van welke soorten links u nodig heeft, begint met een gedetailleerde linkanalyse van uw huidige website en een blik op hoe u voor bepaalde zoekwoorden scoort in vergelijking met uw concurrenten.

Om dit type analyse uit te voeren, kunt u een tool voor linkonderzoek gebruiken, zoals Link Explorer , om erachter te komen welke links uw site al heeft , en om uzelf te vergelijken met concurrenten om te begrijpen welke soorten links u nodig heeft. Hier is bijvoorbeeld een linkprofielvergelijking voor drie verschillende pagina’s die proberen te rangschikken voor het zoekwoord ‘SEO’ en al hun verschillende linkstatistieken:

Pro-tip!

Gebruik het rapport Ankertekst van Link Explorer om de ankertekst van de meest linkse URL’s te analyseren. Analyseer uw ankertekst. Een linkprofielvergelijking via Link Explorer voor 3 verschillende pagina’s die proberen te ranken voor het zoekwoord SEO. Het is ook vaak handig om precies te zien waar de links van een site vandaan komen en de ankertekst die ze gebruiken om te linken. Een link uit The New York Times kan bijvoorbeeld waardevoller zijn dan een link uit de Tumblr-blog van je neef Jo. Evenzo kunnen links met specifieke ankertekst u (of uw concurrenten) helpen te rangschikken voor meer gerichte termen.

De analyse rond Linkbuilding websites laat u verbetermogelijkheden zien. U ziet bijvoorbeeld dat u niet goed scoort voor een van uw belangrijkste zoekwoorden. Na wat linkanalyse te hebben uitgevoerd, ontdekt u dat u geen links heeft die naar uw website verwijzen die dit zoekwoord bevatten, of u ontdekt dat de meest relevante diepe pagina helemaal geen links heeft die ernaar verwijzen. Als je zoiets als dit identificeert, heb je een tastbaar probleem dat je kunt oplossen. In dit geval kan het betekenen dat uw strategie inhoudt dat u probeert links op te bouwen naar de diepe pagina die momenteel geen links heeft en niet scoort voor uw doelzoekwoorden.

Linkbuilding websites

 

Wil je toch zelf proberen om aan linkbuilding te doen, gebruik dan deze tips.

Stap 1. Prospects zoeken

Het eerste stukje van de puzzel is om af te stappen van de gebruikelijke benadering van het gebruik van Google om prospects te vinden.

Begrijp me niet verkeerd, Google is uitstekend geschikt voor het vinden van prospects voor alle soorten campagnes, maar het is een enorm knelpunt als snelheid het doel is. U moet resultaten extraheren, SEO-statistieken bulksgewijs controleren met een tool van derden, en, nou ja, het duurt gewoon te lang.

Dus in plaats daarvan gebruiken we Ahrefs’ Content Explorer .

Content Explorer is een doorzoekbare, filterbare database van ongeveer een miljard webpagina’s.

Wat we hier nu niet gaan doen, is zoekoperators gebruiken om “schrijf voor ons pagina’s” te vinden, ook al is het mogelijk met Content Explorer.

1 schrijf voor ons inhoud verkenner

In plaats daarvan gaan we het gebruiken om sites te vinden die over relevante onderwerpen schrijven.

Hiervoor zijn drie redenen:

De meeste mensen staan ​​open voor gastberichten, zelfs als ze geen “schrijf voor ons”-pagina hebben.
Als websites al content over relevante onderwerpen hebben gepubliceerd, dan weten we dat dit geschikte prospects zijn.
Het geeft ons twee belangrijke gegevens (post-URL en auteur) om het vinden van contactgegevens gemakkelijker te maken.
Om te beginnen gaan we naar Content Explorer en voeren we een “In titel”-zoekopdracht uit zoals deze om blogposts over relevante onderwerpen te vinden:

(How OR why) AND ([keyword 1] OR [keyword 2])

Als we bijvoorbeeld een site hebben die gezondheidssupplementen verkoopt, kunnen we zoiets als dit zoeken:

2 ce blogpost zoeken

Om uit te leggen hoe deze zoekopdracht werkt:

De haakjes groeperen woorden bij elkaar.
De OR-operator zegt om resultaten te retourneren die een van de woorden tussen haakjes bevatten (bijvoorbeeld hoe of waarom).
De AND-operator zegt om resultaten te retourneren met ten minste één van de woorden uit de eerste groep (hoe of waarom) en uit de tweede groep (spier of gym).
Voeg dit allemaal samen en we zoeken in feite naar pagina’s met de woorden ‘hoe’ of ‘waarom’ en ‘spier’ of ‘sportschool’ in hun titeltags .

De meeste hiervan zullen blogposts zijn die te maken hebben met het opbouwen van spieren of naar de sportschool gaan.

Hier zijn bijvoorbeeld slechts enkele van de resultaten van onze zoekopdracht:

3 ce resultaten

Vanaf hier moeten we de resultaten filteren voor alleen pagina’s die:

Engels. Content Explorer slaat pagina’s op in vele talen, maar we willen alleen Engelse pagina’s omdat we outreach in het Engels doen. Mensen die inhoud in een andere taal hebben geschreven, kunnen onze outreach-e-mail mogelijk niet lezen.
Live. Content Explorer slaat live en dode pagina’s op. Het heeft voor ons geen zin om contact op te nemen met de auteurs van dode pagina’s, omdat ze zich afvragen hoe we die pagina hebben gevonden en waarom ze een e-mail van ons ontvangen.
Op DR 20-95-websites. Domain Rating (DR) is een Ahrefs SEO-statistiek die de ‘linkautoriteit’ van een site meet. Het is waarschijnlijk niet de moeite waard om veel tijd en moeite te besteden aan het schrijven van gastberichten voor de meeste websites met een lage DR. En domeinen met superhoge DR-scores zijn bijna altijd websites zoals Facebook, Google, enz. We willen deze beide eruit filteren om tijdverspilling te voorkomen.
U kunt deze filters als volgt toepassen in Content Explorer:

We moeten ook meerdere pagina’s uit hetzelfde domein filteren, omdat we elke website maar één keer willen contacteren.

Om dat te doen, kunnen we het selectievakje “één pagina per domein” gebruiken. 2.685 vooruitzichten. Niet slecht voor twee minuten werk.

Het enige dat u hoeft te doen, is de resultaten naar CSV exporteren en alles in een Google-spreadsheet importeren. Gebruik hiervoor geen Excel. De reden waarom zal in de volgende stap duidelijk worden.

U kunt maximaal 2.000 resultaten exporteren vanuit Content Explorer wanneer u de schakelaar “Eén pagina per domein” gebruikt. Als er meer dan 2000 resultaten zijn voor uw zoekopdracht, pas dan het DR-filter aan en exporteer de resultaten in batches. Als u bijvoorbeeld 3.500 resultaten hebt bij het filteren op pagina’s op DR 20-95-sites, kunt u in plaats daarvan filteren op pagina’s van DR 20-50-sites, de resultaten exporteren en het proces herhalen voor pagina’s van DR 51-95-sites. Het enige dat u dan hoeft te doen, is ze samenvoegen in Google Spreadsheets.
Stap 2. Contactgegevens zoeken
Voordat we contact kunnen opnemen met een van deze sites, moeten we wat contactgegevens vinden, namelijk de voornaam, achternaam en het e-mailadres van een geschikte persoon.

Dit is meestal een enorm knelpunt om twee redenen:

Het is een handmatig proces. U moet de sites bezoeken, de naam vinden van de persoon met wie u contact wilt opnemen en hun e-mailadres opzoeken .
Het is gemakkelijker om de contactgegevens van sommige sites te vinden dan van andere. Soms ben je gemakkelijk 15+ minuten bezig met het zoeken naar slechts één e-mailadres.
Dus hier is de oplossing:

In plaats van e-mails handmatig te vinden, laten we Hunter , een hulpprogramma voor het opzoeken van e-mail, het harde werk voor ons doen. We hoeven het alleen een voornaam, achternaam en domeinnaam te geven.

Als we bijvoorbeeld mijn volledige naam en “ahrefs.com” in Hunter plaatsen, wordt mijn e-mailadres gevonden:

4 e-mailjager

Maar hoe komen we aan namen en domeinen van onze prospects?

Welnu, als we kijken naar de export vanuit Content Explorer, dan zien we dat er al auteursnamen zijn voor sommige prospects.

5 auteursnamen

KANTTEKENING. Ik heb om privacyredenen alle namen in de export vervangen door valse namen.
Als we deze samen met de ‘inhouds-URL’ aan Hunter geven, wordt het domein verwijderd en wordt geprobeerd het e-mailadres van die persoon te vinden. Als het het vindt, weten we dat ze op de een of andere manier geassocieerd zijn met de site. Als dat niet het geval is, kunnen we er gewoon vanuit gaan dat ze een gastblogger zijn en ze voorlopig negeren.

Google-bladen voor jagers

Klik op e-mailadressen zoeken en het zal zijn magie beginnen te werken. Houd er rekening mee dat hiermee niet voor iedereen e-mailadressen worden gevonden. De naam moet afkomstig zijn van iemand die aan de website is gekoppeld (wat betekent dat ze een persoonlijk @domein-e-mailadres hebben) en het moet in de database van Hunter staan.

De laatste stap is het verifiëren van de e-mails die Hunter vindt met een tool als Neverbounce . Om dit te doen, gaan we naar de bulktool van Neverbounces, uploaden de lijst en maken de lijst vervolgens schoon.

U krijgt 1.000 gratis credits wanneer u zich aanmeldt voor Neverbounce. Als je daarna meer nodig hebt, is het vrij goedkoop – tussen $ 3 en $ 8 per 1.000 e-mails.
Ten slotte exporteren we de geldige e-mails en gebruiken we een VERT.ZOEKEN-formule om ze in ons blad te plaatsen.

Nu hebben we een aantal prospects die vrijwel klaar zijn om te pitchen.

Laten we deze naar CSV exporteren en we zijn klaar voor het laatste deel van het proces.

E-mails verzenden. Goed nieuws: het meeste harde werk is gedaan. Het enige dat u nog hoeft te doen, is de prospects uploaden naar een outreach-tool zoals Mailshake, Buzzstream of Pitchbox.

Het is dan gewoon een kwestie van een outreach-sjabloon schrijven met behulp van samenvoegvelden.

Mailshake

Schrijf een betere outreach-e-mail dan het bovenstaande voorbeeld. Ik heb dat opzettelijk eenvoudig gehouden voor demonstratiedoeleinden. Het is geen goede pitch.
Nu, in dit stadium, zou je kunnen beginnen e-mails links, rechts en in het midden te verspreiden zonder personalisatie, maar dat zouden we echt niet aanbevelen. Het personaliseren van uw e-mails is hier vrijwel de enige onderscheidende factor tussen een spam- en een niet-spam-benadering. Alleen omdat we dingen automatiseren, betekent niet dat de regels van goed bereik niet langer van toepassing zijn.

GOOGLE GEBRUIKEN OM PROSPECTS TE VINDEN?

U kunt ook de SEO-statistieken van Ahrefs, zoals DR, UR en organisch verkeer, ophalen met URL Profiler.

Vink gewoon de juiste vakjes aan voor de gegevenspunten die u wilt ophalen.

URL-profiler ahrefs-statistieken

Vanaf daar doorlopen we vrijwel hetzelfde proces als voorheen: vind e-mails, verifieer ze, doe outreach. Een linkbuilding-campagne van de grond krijgen hoeft geen dagen of zelfs uren te duren.

Met behulp van het proces dat in deze handleiding wordt beschreven, zou het mogelijk moeten zijn om binnen ongeveer 30 minuten op zijn minst een paar gastberichten te pitchen, zelfs als je niet veel ervaring hebt met het bouwen van links.