Linkbuilding strategie van Linkbuilding Vlaanderen. Wil je gezaghebbende backlinks opbouwen voor je website? Dan bent u op de juiste plaats voor dé Linkbuilding Strategie voor topposities in Google!
U zult genieten van de bruikbare linkbuildingstrategieën in deze nieuwe gids. In dit artikel ga ik me concentreren op strategieën die echt werken en die je gemakkelijk kunt kopiëren voor je eigen website. Blijf lezen om te leren wat linkbuilding inhoudt, waarom het belangrijk is, welk soort links je moet bouwen en hoe, en welke tools je kunnen helpen om efficiënter te werken en meer backlinks te verdienen.
Linkbuilding strategie voor een hoger resultaat in Google
Linkbuilding is de praktijk van het verwerven van hyperlinks (backlinks) van andere relevante en gezaghebbende websites naar uw eigen website. Het doel is Google te vertellen dat uw website een betrouwbare bron van informatie is en ervoor te zorgen dat uw webpagina’s goed scoren op de pagina’s met zoekresultaten voor relevante trefwoorden.
Waarom is linkbuilding zo belangrijk? U hebt waarschijnlijk gehoord dat backlinks goed zijn voor SEO-voordelen.
Ze zijn een van de rankingfactoren die Google gebruikt om de autoriteit en geloofwaardigheid van uw webpagina’s te evalueren. Als gezaghebbende websites naar uw bron linken, vertelt dit Google dat uw pagina waardevolle informatie bevat en dat uw website betrouwbaar is.
U kunt backlinks zien als stemmen. Hoe meer hoogwaardige links naar uw website verwijzen, hoe hoger u in Google komt te staan, waardoor u meer organisch verkeer naar uw website krijgt.
Kwaliteit links tegen de juiste prijs
Wij plaatsen links op unieke domeinen die zeer relevant zijn aan uw producten of diensten. Deze websites hebben een hoge DA, PA, DR en TF waarde. Ons bureau bied kwaliteit linkbuilding aan die u zal helpen om uw ranking in Google te verhogen. Wij zijn een Linkbuilding specialist bureau dat wordt vertrouwd door andere bureaus die topkwaliteit linkbuilding diensten willen leveren aan hun bureau klanten!
Hoe werken we ?
- Onze zoekmachine marketing experts ontwikkelen kwalitatieve, relevante websites waar uw backlinks komen te staan.
- Onze ervaren content professionals schrijven kwaliteitsartikelen op maat met uw backlinks erin.
- Onze linkbuilders plaatsen de artikelen op websites met een hoge SEO waarde met een permanente natuurlijke do follow link naar uw website.
Onze linkbuilding prijzen
Linkbuilding is een SEO-techniek die u kan helpen uw zoekresultaten te verhogen en meer organisch verkeer naar uw website te leiden.
Wat zijn de voordelen van linkbuilding? Het belangrijkste voordeel van linkbuilding is dat backlinks van hoge kwaliteit Google vertellen dat uw pagina waardevolle informatie biedt en te vertrouwen is. Dit zorgt ervoor dat Google uw pagina goed rangschikt in de SERP’s en helpt u zo uw zoekresultaten te verbeteren.
Enkele van de meest effectieve linkbuildingstrategieën zijn:
- Het creëren van deelbare inhoud
- Gastposten/blog posts op relevante webites
- Directory inzendingen
- E-mail bereik
- Blog commentaar geven
- Bronpagina link building
- Merkvermeldingen zonder link omzetten in links
Wat zijn de verschillende soorten links?
Links worden voornamelijk gecategoriseerd als nofollow links en dofollow links. Nofollow links geven geen link juice of autoriteit door aan de gelinkte bron. Dofollow-links vertellen Google dat uw pagina een betrouwbare informatiebron is en helpen uw zoekresultaten te verbeteren.
Wat zijn de belangrijkste elementen van een succesvolle Linkbuilding Strategie? Relevantie en autoriteit zijn de belangrijkste elementen van een succesvolle linkbuildingstrategie. U moet ervoor zorgen dat de pagina’s die naar uw website linken een hoge autoriteit hebben en relevant zijn voor uw niche.
Ook de ankertekst waarop uw link wordt geplaatst, moet relevant zijn voor de inhoud van uw gelinkte pagina. Contextuele, redactionele links drijven maximale waarde naar uw linkprofiel.
Is linkbuilding echt effectief?
Ja, met de juiste Linkbuilding Strategie kunt u uw linkprofiel en zoekresultaten verbeteren.
Hoe groter het aantal relevante en gezaghebbende bronnen met links naar uw website, hoe groter de kans dat Google uw pagina in de zoekresultaten plaatst. Dit zal u op zijn beurt helpen meer doelgericht verkeer naar uw website te leiden en uw conversies en verkoop te stimuleren.
Zorg er echter voor dat u geen gebruik maakt van black hat link building strategieën zoals het kopen van links of het doen van buitensporige link uitwisselingen. Anders kan Google u straffen voor het bouwen van links op een onnatuurlijke manier en het kan meer schade toebrengen aan de zoekprestaties van uw website.
Wat zijn de beste tools voor linkbuilding?
Enkele van de beste tools die kunnen helpen met linkbuilding zijn:
Semrush
Ahrefs
Google Alerts
Moz’s Link Explorer
Is linkbuilding illegaal?
Elke link die wordt gebouwd om de positie van een website in de zoekresultaten van Google te manipuleren, kan worden beschouwd als een praktijk die in strijd is met de Webmasterrichtlijnen van Google. Google kan uw site verbieden of bestraffen voor het bouwen van handmatige of onnatuurlijke links met behulp van black hat link building-technieken.
Bent u klaar om kwalitatieve links te bouwen voor uw website?
Dat is het voor mijn gids voor de meest effectieve Linkbuilding Strategie voor 2022. Dit zijn allemaal ethische linkbuildingstrategieën die je kunnen helpen een solide linkprofiel op te bouwen en meer organisch zoekverkeer naar je website te sturen.
Welke Linkbuilding Strategie zou je als eerste willen proberen? Of heb je een vraag over een van de linkbuilding strategieën die ik in dit bericht heb genoemd?
Hoe dan ook, laat hieronder een reactie achter om het te bespreken.
Als u op zoek bent naar volledig beheerde linkbuildingdiensten of contentmarketingdiensten, kunt u altijd contact opnemen met mijn team.
Wat voor soort links moet je bouwen om je SEO te verbeteren?
Voordat we duiken in de linkbuilding strategieën die u in 2022 moet gebruiken, is het belangrijk om te begrijpen wat voor soort links u moet bouwen voor uw website.
Dus, hier is wat een link goed (van hoge kwaliteit) maakt:
- Autoriteit van het verwijzende domein en de pagina
- Links van websites met een hoge autoriteit hebben meer invloed op de zoekresultaten dan links van pagina’s met een lage autoriteit.
Heeft de pagina die naar uw website linkt een hoge autoriteit?
Zo ja, dan geeft hij meer autoriteit (PageRank) door aan uw webpagina en helpt hij uw zoekresultaten te verbeteren.
U kunt de pagina-autoriteit van elke URL gemakkelijk controleren met hulpmiddelen zoals Ahrefs en Semrush.
Ook de algemene domeinautoriteit van de verwijzende bron is van invloed op de kwaliteit van de link.
Bijvoorbeeld, het verwerven van een backlink van Forbes zal meer waarde opleveren dan het verwerven van een link van Quora of een blog zonder naam.
Nogmaals, zowel Semrush als Ahrefs komen van pas wanneer u de domeinautoriteit (DA) of domeinrating (DR) van een domein wilt controleren.
Het Backlink Analytics-dashboard van Semrush toont de verdeling van uw verwijzende domeinen door hun domein autoriteitsscore.
Relevantie van de verwijzende website
Als het gaat om de kwaliteit van links, is een andere factor die van belang is relevantie. Als u een website hebt over carwashdiensten, heeft het dan zin om een link te krijgen van een website met een hoge autoriteit op het gebied van digitale marketing?
De sleutel tot het bouwen van waardevolle links is het verwerven van een link van gezaghebbende websites die nauw gerelateerd zijn aan uw website en niche.
Plaatsing van de link
Een andere factor die van invloed is op de kwaliteit van een backlink is de plaatsing of positie op de pagina.
Is uw link opgenomen in een stuk content?
Links in voetteksten en zijbalken zijn niet zo waardevol als contextuele links die zijn opgenomen in de inhoud van een pagina.
Daarom moet u streven naar in-context links vanuit de hoofdtekst van een webpagina of blogbericht.
Mijn website heeft 91% contextuele links, wat zeker bijdraagt aan mijn zoekresultaten en organisch websiteverkeer.
Ankertekst is het woord of de zin waarboven uw link is geplaatst. Google gebruikt ankertekst om te begrijpen waar de gelinkte pagina over gaat. Dit betekent dat uw ankertekst relevant moet zijn voor de inhoud van uw webpagina.
Het gebruik van exact match anchor-tekst of keyword-rijke anchor-tekst wordt echter beschouwd als spammy.
Naast de ankertekst moeten ook de woorden en zinnen rond uw link relevant zijn voor waar uw pagina over gaat.
Nofollow- vs. Dofollow-links
Websites kunnen een “nofollow”-attribuut (rel=”nofollow”) aan uw link toevoegen, waardoor Google geen PageRank of link juice doorgeeft aan de gelinkte pagina. Het is vergelijkbaar met Google vertellen om de twee websites niet te associëren vanuit een ranking perspectief.
Uiteraard hebben dofollow-links meer waarde dan nofollow-links, omdat ze autoriteit (PageRank) en betrouwbaarheid aan uw webpagina doorgeven.
Andere veelgebruikte linkattributen zijn:
Rel=”gesponsord”: Deze geeft aan dat er voor de link is betaald en mag geen link juice of PageRank doorgeven.
Rel=”UGC”: Het geeft aan dat de link afkomstig is van user-generated content (UGC) zoals commentaren en forums en het zou gemanipuleerd kunnen zijn door de doelwebsite.
De linkbuilding strategieën die ik gebruik hebben me geholpen veel dofollow-links op te bouwen, die goed zijn voor 54% van mijn totale backlinks.
Een hoger percentage dofollow-links wordt beschouwd als een teken van een solide linkprofiel.
In het volgende deel van dit bericht deel ik de ethische, white hat link building strategieën die mij hebben geholpen een geweldig link profiel op te bouwen. Dus, blijf op de hoogte om te leren hoe je het succes van mijn Linkbuilding Strategie kunt repliceren voor jouw website in 2022.
Meest effectieve linkbuilding strategieën voor 2022/2023
Nu je weet hoe je de kwaliteit van een link kunt bepalen, is het tijd om te beginnen met het bouwen van hoogwaardige links naar je eigen site.
Laat me je op weg helpen door mijn bewezen linkbuilding strategieën met je te delen.
1. Maak deelbare inhoud
Het is geen geheim dat het maken van goede, deelbare inhoud de sleutel is tot het verdienen van hoogwaardige backlinks. Als u wilt dat bloggers, uitgevers en andere merken naar uw website linken, moet u iets maken dat “linkwaardig” is.
Het klinkt misschien als iets wat je al een miljoen keer online hebt gehoord, maar niet veel mensen zullen je vertellen hoe je het echt moet doen en welk type inhoud je moet maken.
Dus, laat me je tonen hoe je deelwaardige inhoud maakt met echte voorbeelden van hoe anderen deze link building strategie gebruiken.
Verzamel branchestatistieken
Mensen en merken linken vaak terug naar onderzoeken, onderzoeksrapporten en artikelen met statistieken, trends en voorspellingen die relevant zijn voor de sector.
Bijvoorbeeld:
Mediakix, een influencer marketingbureau, publiceert regelmatig onderzoeksrapporten met statistieken en trends met betrekking tot influencer marketing.
Veel merken, marketeers en uitgevers, waaronder ikzelf, citeren vaak hun bevindingen in blogposts, social media posts en andere content stukken. Meestal krijgt de website ook een backlink naar zijn bronpagina.
Het samenstellen van dergelijke rapporten en statistieken is een van de gemakkelijkste manieren om automatisch backlinks op te bouwen zonder extra inspanning.
Het uitvoeren van een onderzoek en het samenstellen van het rapport kan echter tijdrovend zijn.
Maak infografieën en andere visuele middelen
Hoe vaak hebt u niet verwezen naar een grafiek, diagram of infographic om complexe processen te begrijpen?
Visuals maken het gemakkelijker om ingewikkelde informatie te consumeren.
Wanneer u een krachtige infographic, grafiek of ander visueel materiaal maakt om nuttige informatie te verstrekken, vergroot u uw kansen om meer links te verwerven. Veel van deze links kunnen afkomstig zijn van websites met een hoge autoriteit in uw niche en bijdragen aan het verbeteren van uw zoekresultaten.
De meeste links worden gemaakt door mensen die uw infographic rechtstreeks op hun website hebben geplaatst en teruglinken naar uw site als bron. U hoeft ze niet eens te benaderen.
Het enige wat u hoeft te doen is onderzoek doen naar een onderwerp dat relevant is voor uw niche, een infographic ontwerpen en deze publiceren op uw eigen website. Zorg ook voor een embed-code, waarmee andere websites en uitgevers uw infographic gemakkelijk kunnen delen op hun sites.
Natuurlijk kunt u een extra stap zetten om uw infographic te promoten en te gebruiken om links naar uw website op te bouwen. Je kunt je infographic delen op sociale media met een link naar je infographic post. U moet ook bloggers en redacteuren van toppublicaties in uw niche benaderen om uw infographic te delen.
Een eenvoudige, to-the-point e-mail sturen werkt ook goed bij de meeste uitgevers. Hier is een voorbeeld:
Hey [Naam],Ik heb deze infographic samengesteld over [onderwerp] en ik denk dat het meer waarde zal toevoegen aan je post over “[posttitel en link]”.
Bekijk het hier: [Link naar de infographic]Is dit iets wat uw publiek leuk zou vinden? Ik zou het waarderen als u zou kunnen overwegen om het te delen op uw website.Veel publicaties herplaatsen mijn infographics over verschillende marketing-gerelateerde onderwerpen.
Het indienen van infographics bij publicaties is een andere effectieve link building tactiek.
Ik heb ook een lijst samengesteld van websites voor het indienen van infografieën die je de kans geven om je infographic opnieuw te publiceren om het bereik ervan te vergroten en een backlink op te bouwen voor je eigen site. U kunt de lijst hier bekijken.
Ontwikkel nuttige hulpmiddelen die relevant zijn voor uw branche
Naast statistieken, case studies en visuele activa, trekken tools ook links aan van tientallen bronnen op een natuurlijke manier.
Als u een nuttige tool voor uw branche lanceert, bestaat de kans dat merken en professionals uit de branche deze zullen gebruiken en erover zullen praten. Dit betekent dat je meer backlinks krijgt.
Bijvoorbeeld: Neil Patel nam in 2017 Ubersuggest over, een tool voor zoekwoordenonderzoek, vernieuwde de gebruikersinterface en voegde extra functies toe, zoals CPC-gegevens. Hij bood gebruikers in feite gratis meer informatie, waardoor de populariteit van Ubersuggest toenam.
Door iets waardevols gratis aan te bieden, kun je gemakkelijk tonnen bezoeken en backlinks genereren zonder gastberichten te schrijven, infographics te maken of aan linkbuilding outreach te doen.
Het lanceren van een gratis tool of een tool met een paar gratis functies is een andere effectieve strategie om links aan te trekken van industrieleiders en andere professionals.
Je zou moeten overwegen listicles te maken zoals:
7 tips om [iets] beter te doen
12 tools die u kunnen helpen [iets] gemakkelijk en efficiënt te doen
Tips van 15 [uw branche] experts over [onderwerp relevant voor uw branche].
Veel van mijn berichten met het hoogste aantal backlinks zijn listicles.
En ze scoren ook goed in de SERP’s.
Maak diepgaande gidsen
De Semrush Content Marketing studie geciteerd in de bovenstaande sectie vond ook dat artikelen van meer dan 7000 woorden 4x verkeer en 1,5x shares (links) genereren dan artikelen van gemiddelde lengte (900-1200 woorden).
“How-to” artikelen en diepgaande gidsen, zoals deze, ontvangen ook 1,5x shares (links).
Dat komt omdat dergelijke lange content stukken lezers een enorme hoeveelheid informatie op één plek geven, waardoor ze de go-to bron worden voor dat specifieke onderwerp.
Gebruik gastbloggen
Gastposten zijn een van de populairste linkbuildingstrategieën tot nu toe.
Maar de juiste aanpak van guest posting is veranderd. Als je SEO-waarde wilt halen uit gastbloggen, moet je strategisch en authentiek zijn in je aanpak.
Je kunt niet langer een oke post schrijven voor een niet-gerelateerde website om een backlink te krijgen en hopen dat je zoekmachine rankings verbeteren. Zo kom je nergens.
Als u backlinks van hoge kwaliteit, hogere zoekresultaten, meer organisch zoek- en verwijzingsverkeer en meer gekwalificeerde leads wilt verwerven, moet u dat doen:
Kies uw gastpostingsites selectief. Zorg ervoor dat ze relevant zijn voor uw niche en een hoge domein autoriteit (DA) hebben.
Kies onderwerpen die relevant zijn voor het publiek van de website, die nog niet eerder op de website zijn behandeld en die verband houden met waar jij het beste in bent.
Maak een uniek stuk inhoud dat mensen kan helpen iets beter te doen. Deel uw persoonlijke ervaringen en bewezen methoden die echt werken.
Voeg een link toe naar uw bron die meer waarde toevoegt aan het onderwerp. Focus niet op linkbuilding. Focus op het leveren van waarde.
Om mijn linkprofiel op te bouwen en mezelf als industrie-expert te vestigen, heb ik bijgedragen aan publicaties met een hoge autoriteit, zoals Inc.com, HuffPost, Forbes, CoSchedule en meer dan 100 andere websites.
Dit heeft me geholpen mijn lezerspubliek te vergroten, vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen, meer kwalitatieve backlinks te verwerven en hoger te scoren in de zoekresultaten.
Gastpostlinks kunnen je alleen helpen beter te ranken als je een geweldige gastpost publiceert over een onderwerp dat relevant is voor je niche en expertise op een website met een hoge autoriteit.
Uw gastpost links kunnen worden beschouwd als spammy als:
U betaalt de uitgever om uw artikel en link te plaatsen.
De post exact dezelfde ankertekst bevat om terug te linken naar een pagina op jouw website.
De website geen verband houdt met jouw niche.
3. Doe Directory Submissions
Online directories moeten ook deel uitmaken van uw link building strategie. Gebruik echter alleen relevante en gerichte online directory submissions voor white hat link building.
Traditioneel werden bedrijven opgenomen in gele pagina’s (gedrukte bedrijvengidsen). Als je nu een product of dienst zoekt, ga je waarschijnlijk naar zoekmachines om een bedrijf in de buurt te vinden.
Daarom moet u uw bedrijf opnemen in directories met een hoge autoriteit om backlinks te krijgen, de zichtbaarheid en het bereik bij zoekopdrachten te verbeteren en hogere rankings te krijgen.
Hier zijn enkele tips die u moet volgen bij het registreren van uw bedrijf in online directory’s:
Kies directory’s die relevant zijn voor uw niche en doelgroep.
Overweeg om uw bedrijf op te nemen in directories met een hoge domein autoriteit (DA).
Gebruik alle functies van het aanmeldingssysteem om een gedetailleerde vermelding te maken. Sommige directory’s vragen alleen naar NAP (naam, adres, telefoonnummer) details, terwijl sommige ook foto’s, klantbeoordelingen en ratings bevatten.
Blijf consistent met de gegevens die je over je bedrijf aan verschillende directory’s verstrekt. De NAP-gegevens moeten in ieder geval overal online constant zijn.
4. Stuur e-mails naar bloggers en uitgevers voor linkbuilding
Je moet link building e-mail outreach tactieken gebruiken als je white hat links wilt bouwen van top publicaties in je niche.
Hiervoor moet je eerst zoeken naar linkbuilding mogelijkheden en mensen of publicaties vinden die waarschijnlijk naar jou zullen linken.
De makkelijkste manier om dit te doen is door in Google te zoeken naar je doelzoekwoord.
Kopieer de URL van de bovenste zoekresultaten en gebruik een linkanalyse-tool om domeinen te vinden die ernaar teruglinken.
De sites die teruglinken zijn allemaal prospects die waarschijnlijk ook teruglinken naar uw bronpagina’s.
Een andere manier om link-building prospects te vinden is door gebruik te maken van een krachtige tool. Semrush’s Link Building Tool kan u helpen de SERP’s te analyseren en de meest geschikte linkers voor uw website te vinden.
Zodra u uw linkbuilding prospects hebt gevonden, moet u op zoek gaan naar hun e-mailadres en hen bereiken met een gepersonaliseerde e-mail.
Hier is een voorbeeld:
Hey [Naam],
Ik stuitte op uw artikel “[posttitel + link]” toen ik op zoek was naar informatie over [onderwerp].
Goed materiaal! Ik heb vooral genoten van het lezen van [een deel van hun post].
Ik heb ook een nieuwe gids gepubliceerd over, “[post titel en URL gerelateerd aan hun post]” en ik dacht dat het misschien een mooie aanvulling zou zijn op je pagina.
Deel zeker je gedachten erover.
[Uw naam]
Geef commentaar op relevante blogberichten
Een andere effectieve link building strategie is om commentaar te geven op andere blog posts op relevante websites. Je moet tactvol een backlink opnemen in je commentaar.
Het commentaar moet er niet geforceerd uitzien. Terwijl je het doet om links op te bouwen, moet je focus liggen op het opbouwen van een goede relatie met de auteur van de post door het maken van een zinvolle opmerking.
Je kunt:
De auteur waarderen en zijn dag goedmaken.
Een zinvol inzicht over het onderwerp toevoegen en een bron delen die meer waarde aan het bericht kan toevoegen.
Een discussie starten door een vraag te stellen of uw mening te delen over een punt waar de auteur het in zijn bericht over had.
Naast linkbuilding is blogcommentaar een geweldige manier om relaties op te bouwen en te onderhouden met andere bloggers, auteurs en uitgevers.
Laat uw links toevoegen aan bronpagina’s
De volgende strategie op deze lijst van link building strategieën voor 2022 is een van mijn persoonlijke favorieten. Je moet resource pagina’s vinden en bereiken om je posts toe te voegen die een waardevolle toevoeging aan die pagina kunnen zijn.
Resource pagina’s zijn pagina’s die linken naar geweldige content stukken over een bepaald onderwerp. Hun doel is het creëren van de #1 go-to bron voor informatie over een onderwerp.
Een resourcepagina wordt soms ook een “pijlerpagina” genoemd, omdat hij verschillende nuttige links bevat en geoptimaliseerd is voor verschillende gerelateerde trefwoorden.
Om uw link toe te voegen aan een resourcepagina, moet u zich eerst richten op het vinden van relevante resourcepagina’s. U kunt dit doen door op Google te zoeken naar de volgende termen:
[Uw trefwoord] inurl:links
[Uw trefwoord] “nuttige bronnen”
[Uw trefwoord] “nuttige links”
[Uw trefwoord] inurl:resources
[Uw trefwoord] intitle:links
Uw trefwoord] “beste bronnen” [Uw trefwoord]
Uw trefwoord] “beste sites” [Uw trefwoord]
[Uw trefwoord] “plaatsen om te leren” [Uw trefwoord]
[Uw trefwoord] “beste blogs” [Uw trefwoord]
[Uw trefwoord] “andere bronnen”.
Bijvoorbeeld:
Als je een bakkerij of een bakreceptenblog runt, laat me je dan helpen om enkele van de top resourcepagina’s in de bakniche te vinden met behulp van Google Search.
Bekijk de bronpagina’s een voor een en onderzoek ze om te analyseren of het verwerven van een backlink van hen de moeite waard is.
Het is gemakkelijk om uit te zoeken of een website of bronpagina geschikt is om je berichten aan toe te voegen. Maar relevantie moet niet de enige factor zijn die je in overweging neemt.
Je moet ook kijken naar de pagina-autoriteit van de bronpagina en de geloofwaardigheid van de website.
Als alles voldoet aan uw criteria voor linkbuilding, kunt u contact opnemen met de redacteuren van de bronnenpagina met het verzoek uw artikel aan hun pagina toe te voegen. Sommige resourcepagina’s staan u ook toe een artikel in te dienen dat goed past op hun resourcepagina.
Voordat je de resource pagina’s benadert om een link toe te voegen, moet je ervoor zorgen dat jouw link hun resource pagina beter maakt.
Stuur ze een e-mail met de tekst,
Hey [naam],
Ik wilde even zeggen dat je hier een uitstekende pagina hebt over [onderwerp]: [link naar de bronpagina]. Het heeft me enorm geholpen.
Ik heb onlangs ook een gids gepubliceerd over [onderwerp], die gaat over [beschrijf de inhoud van uw bron]. Het zou een goede aanvulling op uw pagina kunnen zijn.
Hier is de link ernaar, voor het geval je hem wilt bekijken: [link naar uw bron].
Nog een fijne dag!
[uw naam]
Herstel verloren en gebroken links
Na verloop van tijd worden links om verschillende redenen verbroken of gaan ze verloren. Het kan zijn dat de auteur per ongeluk een link verwijdert tijdens het bijwerken van een bericht of dat de pagina waarnaar gelinkt werd verwijderd is.
Broken link building is een van de meest populaire link building strategieën.
Vraagt u zich af waarom?
Omdat je, in plaats van om links te vragen, eigenlijk iemand helpt de niet-werkende links op hun webpagina’s te repareren.
U moet relevante pagina’s in uw branche vinden die naar uw bronnen kunnen linken. Kijk of ze gebroken uitgaande links hebben en neem contact met ze op om ze te vragen hun gebroken link bij te werken door naar een relevante bron op uw website te verwijzen.
Een gemakkelijke manier om dit te doen is om het backlinkprofiel van uw concurrent te controleren en hun gebroken links te vinden. En dan vraagt u de redactie van de site om ze te vervangen door links naar uw bronnen.
Hier is een eenvoudig e-mail sjabloon dat een goede start kan zijn voor uw gebroken link building outreach e-mails:
Onderwerpregel: Er is een probleem met [hun sitenaam]
Hey [naam],
Ik was op zoek naar informatie over [onderwerp] toen ik uw bericht over “[posttitel + link]” tegenkwam.
Ik kon het niet helpen, maar ik zag een paar links die niet leken te werken:
[Gebroken link 1]
[Gebroken link 2].
Ook heb ik onlangs een post gepubliceerd over [onderwerp], die misschien een goede vervanging is voor de [gebroken link] op [pagina #xx] van je post.
Ik hoop dat dit je geholpen heeft!
Bedankt,
[Uw naam]
Profiteren van de gebroken links van je concurrenten is niet de enige broken Linkbuilding strategie die je kunt gebruiken. Je moet je ook richten op het terugwinnen van je eigen gebroken en verloren links. Anders zullen uw concurrenten ze tegen u gebruiken.
U kunt het Backlink Analytics-dashboard van Semrush gebruiken om uw eigen verloren backlinks en verwijzende domeinen te volgen.
U kunt vervolgens de site-editors bereiken om die verloren of gebroken links terug te winnen door ze te vervangen door een relevante bronlink van uw website.
Zet linkloze merkvermeldingen om in backlinks
Wanneer iemand uw merk vermeldt in een bericht, kan hij al dan niet naar u linken. Maar u kunt hen een zacht duwtje geven om uw merkvermeldingen zonder link om te zetten in backlinks.
De vraag is nu: hoe vindt u deze niet-gelinkte merkvermeldingen?
Gebruik Google Alerts, BuzzSumo, Brand24 en andere social listening tools om na te gaan wie uw merk noemt. En gebruik die merkvermeldingen als een kans om nieuwe links te krijgen en relaties op te bouwen.
Als thought leader in de digitale marketingindustrie zijn er artikelen en gesprekken geweest waarin mensen citaten van mij hebben opgenomen of mijn naam hebben genoemd. Enkele van deze bronnen zijn:
Zodra u de domeinen identificeert die u vermelden, is het gemakkelijker om linkloze vermeldingen om te zetten in gekoppelde merkvermeldingen, wat gelijk staat aan het opbouwen van nieuwe backlinks voor uw website.
Gebruik V&A-platforms
Het gebruik van Q&A platforms zoals Quora en Reddit kan u ook helpen om links naar uw website op te bouwen. Ze kunnen u ook helpen uw linkprofiel te diversifiëren.
U moet zich bezighouden met relevante leden van de gemeenschap en vragen en ervoor zorgen dat u waarde toevoegt aan uw antwoorden. Vergeet niet dat de sleutel tot het bouwen van links van hoge kwaliteit niet is om overal een link toe te voegen, maar om relevante inhoud te delen die de vraag van de gebruiker beantwoordt.
U kunt en moet een link naar een relevante bron op uw website opnemen in uw antwoord om een relevante backlink te verwerven.
Wees actief op sociale media
Sociale media netwerken kunnen een geweldige aanvulling zijn op uw Linkbuilding strategie. Door actief te worden op sociale media, kunt u de betrokkenheid stimuleren en uw inhoud gevonden krijgen door meer mensen die het zouden kunnen delen met hun doelgroep. Dit kan je helpen je algehele zichtbaarheid te vergroten en je linkprofiel te verbeteren.
Ik post ook vaak op sociale medianetwerken zoals Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Pinterest.
Actief zijn op sociale media is niet alleen beperkt tot het consequent posten van nieuwe inhoud. Je moet ook de dialoog aangaan met mensen die reageren op je berichten en Stories en regelmatig reageren op hun opmerkingen of vragen.
Integreer uw digitale PR en linkbuildingstrategie
De beste manier om kwaliteitslinks te bouwen is om je online Linkbuilding strategie te mengen met je Linkbuilding strategie . Het kan je helpen om een aanzienlijk aantal redactionele links met hoge autoriteit te verdienen via persberichten, verhalen van journalisten en andere mediapublicaties.
De sleutel is het bereiken van journalisten en invloedrijke bloggers in uw niche om uw verhaal te verslaan en over uw merk en producten/diensten te praten.
Mijn Linkbuilding strategie gebruiken om links op te bouwen heeft wonderen verricht voor mijn merk. Je kunt mijn PR-case study bekijken om te leren hoe ik PR gebruikte voor merkopbouw en linkbuilding.
Welk soort backlinks moet je vermijden om penalty’s te voorkomen?
Hoewel black hat link building een gemakkelijke keuze is, is het risico dat ermee gepaard gaat enorm. Als Google spammy link building technieken opmerkt (wat hoogstwaarschijnlijk het geval zal zijn), zul je te maken krijgen met dodelijke straffen.
Om Google-straffen te voorkomen, moet u altijd de Webmasterrichtlijnen van Google volgen en een schoon linkprofiel hebben.
U moet ook overwegen om van tijd tot tijd slechte links te verwijderen via het Google Search Console dashboard.
Lees ook mijn bericht over: Hoe uit te blinken in Google Penalty verwijdering
Hoe kunt u de ROI van uw linkbuildingcampagne meten?
Inmiddels moet u hebben begrepen hoe belangrijk linkbuilding is en hoe u hoogwaardige backlinks voor uw website kunt verwerven.
Maar niet veel marketeers weten hoe ze kunnen nagaan of de linkbuilding strategieën die ze gebruiken hun tijd en inspanningen waard zijn. Om de doeltreffendheid van uw linkbuildingcampagne te evalueren, moet u de ROI van uw linkbuildingcampagne meten.
Vraagt u zich af hoe u dat doet?
Hier zijn een paar tips die u kunnen helpen bij het volgen en meten van de ROI van uw linkbuilding strategieën:
Voer backlinkanalyse uit.
Volg het aantal merkvermeldingen en sociale aandelen die je hebt.
Volg uw verwijzingsverkeer.
Volg veranderingen in zoekresultaten en organisch verkeer over een bepaalde periode.
De enige linkbuildingtools die u nodig hebt
Linkbuilding helpt u niet alleen uw zoekresultaten en organisch verkeer te verbeteren, maar geeft uw merk ook meer bekendheid. Maar het implementeren van de hierboven besproken Een Een Een Linkbuilding strategie kost veel moeite en kan tijdrovend zijn.
Wat als u uw link building processen en taken kunt automatiseren?
Het zal u zeker veel tijd besparen en u helpen de efficiëntie te verbeteren. Je zult meer backlinks van hoge kwaliteit kunnen krijgen in minder tijd.
Vraag je je af of dat wel mogelijk is?
Nou, het is. Want er zijn tal van krachtige gratis en betaalde tools waarmee je alles kunt automatiseren, van het analyseren van je backlinkprofiel tot het uitfilteren van spammy links, het versturen van gepersonaliseerde outreach e-mails en het vinden van gebroken links.
Laat me enkele van de linkbuildingtools delen die je leven gemakkelijk kunnen maken en je helpen om meer gedaan te krijgen in minder tijd.
Backlinkanalysetools zoals Semrush, Moz’s Link Explorer, Ahrefs en Linkody
Platforms voor contentsyndicatie zoals YouTube, Medium, LinkedIn en Quora
Automatiseringstools voor e-mailmarketing zoals Mailchimp, AWeber en Constant Contact.
Wat zijn linkbuilding strategieën? Linkbuilding strategieën zijn tactieken of bewezen methoden die u kunnen helpen backlinks voor uw website te verkrijgen om uw domein autoriteit en zoekmachine rankings te verbeteren.